مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

همراه با گوگل : ارتباط نزدیک‌تر Google و Gmail


از جمله خبرهایی که معمولاً در رابطه با محصولات گوگل شنیده می‌شود، یکپارچه سازی بین آن‌هاست. در ادامه به برخی خبرها در این رابطه با هم نگاه می‌کنیم. گوگل حتی برای راه رفتن شما هم سرویس می‌دهد...

گوگل پلاس جی میلبرای آن‌هایی که هنوز از اخبار و اطلاعات خیره کننده +Google بی بهره‌اند، باید گفت که گوگل در نظر دارد ارتباط گوگل پلاس را با Gmail افزایش دهد. در این رابطه برخی امکانات مفید +Google، در اکانت Gmail نیز اضافه شده است. قابلیت به اشتراک گذاری فایل‌های ویدئویی با دیگران، - فایل‌هایی که برای اکانت ایمیل شما در جی‌میل ارسال می‌شوند- هم اکنون به وجود آمده است. امروزه، شما به سادگی می‌توانید به لینک ویدئو و یا تصویر مورد نظرتان در ایمیل خود رفته و آن را در +Google به اشتراک بگذارید. این فقط یکی از کارهایی است که گوگل در راستای تعمیم دادن +Google به دیگر محصولات خود، انجام داده است. www.ParsCms.com

 

اگر در حین دویدن، خسته شوید، اپلیکیشن هوشمند با بررسی الگوی حرکتی شما، متوجه این خستگی می شود کوتاه ترین راه رسیدن به نوشیدنی خنک را به شما ارائه می دهد

آمارهای Gmail را آنالیز کنید

با وجود حجم فضای ذخیره سازی موجود بر روی سرویس Gmail ، آیا نیازی به بررسی آمار و اعمال سلایق در ارسال و دریافت ایمیل وجود دارد؟ بله، البته این اطلاعات برای تجارت‌ها و کاربران آن‌ها بسیار مفید است. آن دسته از کاربرانی که به تهیه‌ی اسنادی در این رابطه می‌پردازند و در این راه، از Google Docs استفاده می‌کنند، کمک شایانی به ارسال کنندگان ایمیل در حجم‌های وسیع می‌نمایند. گزارش‌های اتوماتیکی که در Google Docs تهیه می‌شود، نحوه‌ی کارایی و استفاده‌ی شما از ایمیل را به سادگی روشن می‌کند و الگوی استفاده شما از ایمیل به وضوح مشخص می‌شود. این که برای چه کسانی بیشتر ایمیل ارسال می‌کنید، معمولاً چه مدت زمانی طول می‌کشد تا به ایمیل‌ها پاسخ دهید، طول پیغام‌های شما و برخی دیگر فاکتورها، در این گزارش‌ها گنجانده می‌شود. مسلماً این اطلاعات و آمار، برای بازاریابان، داده های طلایی به حساب می‌آیند.

طرحی جدید در اپلیکیشن های Android

بیشتر شرکت‌های تولید کننده‌ی فناوری، همچون گوگل، طرح‌های زیادی را به ثبت می‌رسانند که هیچ وقت وارد بازار نمی‌شوند، اما این یکی، ممکن است از جذابیت خاصی برخوردار باشد و روشی برای ایجاد تمایز در Android در مقایسه با ios باشد. در این رابطه کاربران می‌توانند بر مبنای نحوه‌ی حرکت و الگوی حرکتی خود، اپلیکیشن ها را به کار انداخته و اجرا کنند. این الگو از شتاب سنج تلفن همراه استفاده می‌کند تا پروفایل‌های لازم را بسازد.

شتاب سنج موبایل

این الگوهای حرکتی ذخیره می‌شوند و وقتی شما برای بار دیگر این حرکت را انجام دهید، اپلیکیشن به اجرا در خواهد آمد. محدودیتی در نحوه‌ی حرکت وجود ندارد. برای مثال دویدن، راه رفتن و انجام دیگر اشکال حرکتی، همگی برای تلفن همراه شما قابل تشخیص هستند. می‌توانید از تلفن خود بخواهید در زمان رسیدن به خانه که با استفاده از موقعیت یاب جهانی صورت می‌گیرد، اپلیکیشن خبری مورد علاقه‌ی خود یا فیدخوان‌تان را باز کند و به خواندن تازه‌های فناوری اطلاعات و یا هر موضوع مورد علاقه دیگری که فرصت مطالعه آن فقط در خانه فراهم می‌شود، بپردازید.

تصورش را بکنید، مشغول ورزش صبحگاهی هستید، مسافت نسبتاً طولانی را برای دویدن انتخاب می‌کنید، شروع به دویدن می‌کنید و پس از طی مسافتی خسته می‌شوید، اپلیکیشن هوشمندی که گام‌ها و مدل حرکتی شما را زیر نظر دارد، متوجه خستگی شما می‌شود و می‌فهمد که اکنون شما نیاز به یک نوشیدنی خنک دارید. ولی حالا از کجا می‌توانید آن را تهیه کنید!؟ APP هوشمند، نزدیک‌ترین سوپرمارکت و ساده‌ترین راه رسیدن به آن را، به صورت خودکار به شما اعلام می‌کند؛ بدون آنکه شما دستوری به آن داده باشید.

برای خواندن جزئیات بیشتر در این رابطه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

بلاگر نویسان، تبلیغات مربوط به علاقه مندی های خود را دریافت می‌کنند

امکان ارسال تبلیغات هدفمند، برای کاربران بلاگر، هم اکنون فراهم شده است. از این طریق هم وبلاگ نویسان و هم خوانندگان آن‌ها می‌توانند در مورد محصولات مرتبط با آنچه در وبلاگ می‌خوانند، اطلاعات بیشتری کسب کنند. صاحبان وبلاگ نیز در صورت خرید کاربران از محصولات ذکر شده، می‌توانند به درآمد زایی برای وبلاگ خود بیندیشند. این سرویس شبیه سرویس عمومی Google AdSense عمل می‌کند اما به صورت تخصصی‌تر بر اساس الگوی ساختاری دیتا در بلاگر، سفارشی شده است.



گوگل و معرفی برندکست


پس از گذشت فقط چند هفته از معرفی سرویس حمایت مالی تبلیغاتی برای برندها در یوتیوب ، هم اکنون نوبت به معرفی سرویسی دیگر برای ساده‌تر شدن کار شرکت‌ها و تبلیغ کنندگان در یوتیوب رسیده است...

گوگل و معرفی برندکستگوگل، بی سرو صدا به معرفی و ورود به بازار YouTube Brandcast اقدام کرده است. وب سایتی که به برندها کمک می‌کند تا در دسترسی به مخاطبین خود در YouTube، موفق‌تر عمل کنند. پس از گذشت فقط چند هفته از معرفی سرویس حمایت مالی تبلیغاتی برای برندها در YouTube ، که به واسطه‌ی آن برندها می‌توانند با استفاده از بسته‌های مرتبط به ویدئوهای پخش شده در YouTube، به تبلیغات بپردازند، هم اکنون نوبت به معرفی سرویسی دیگر برای ساده‌تر شدن کار شرکت‌ها و تبلیغ کنندگان در یوتیوب رسیده است. www.ParsCms.com

به نظر می‌رسد گوگل علاقه‌ی زیادی به تسهیل کاربری YouTube، برای شرکت‌ها و تبلیغ کنندگان دارد. وب سایت YouTube Brandcast سه بخش اصلی دارد. بخش اول امکان دسترسی به تمامی کانال‌های محتوایی، به تفکیک گروه بندی‌های انیمیشن، کمدی، موسیقی و غیره را به کاربران می‌دهد.

یکی از بخش‌های YouTube Brandcast به صورت تخصصی، به ارائه‌ی اطلاعات و پیشنهادات تجاری به بازاریابان، در رابطه با نحوه‌ی برخورد با مخاطبین هدف در یوتیوب، خواهد پرداخت. امکان برقراری ارتباط با +Google و به اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباطات در آن نیز، فراهم آمده است.

بخش دوم حاوی اطلاعاتی در رابطه با مخاطبین یوتیوب است. این اطلاعات در رابطه با گروه‌های سنی نوجوانان، دختران، پسران و افراد بالغ ارائه شده است. به طوری که شما حس می‌کنید، بسته‌های اطلاعاتی به سمت مخاطبین هدف، به خوبی دسته بندی شده‌اند.

البته این بخش از وب سایت هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده است. در جایی دیگر از این وب سایت نیز، گوگل به ارائه‌ی اطلاعاتی در رابطه با محتوایی که معمولاً مورد توجه مخاطبین مختلف قرار می‌گیرد، پرداخته است. به طور مثال در بسته‌های اطلاعاتی مختلف، گروه‌های اطلاعاتی خاصی به چشم می‌خورد. نوجوانان بیشتر به دنبال سرگرمی هستند. مردان 18 تا 34 ساله به دنبال موضوعاتی با تیترهای سرگرمی، کمدی، علمی تخیلی، ورزشی و غیره هستند.

و اما بخش آخر، اطلاعات شرکت‌ها و بازاریابان است که به ارائه‌ی اطلاعات به آنان و راه‌های پیشنهادی برای نحوه‌ی برخورد با مخاطبین هدف در یوتیوب، خواهد پرداخت. امکان برقراری ارتباط با +Google و به اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباطات در آن نیز، فراهم آمده است.

مدل حمایت مالی یوتیوب، از نوامبر گذشته کار خود را آغاز کرده است. اما حرکت گوگل در شتاب دهی به استفاده از این سرویس، در هفته‌های اخیر اتفاق افتاده است و برندهای مهمی همچون Chrysler و AT&T در حال استفاده از آن هستند.


www.ParsCms.com

نگاهی به آنالیزور تبلیغاتی فیس‌بوک

پس از آنکه فیس‌بوک، ارائه تبلیغ را میسر کرد، مهم‌ترین نیاز تبلیغ دهندگان را، تحلیل میزان تأثیر تبلیغ، تشخیص داد. این وب سایت در فاز جدید خود به این مهم پرداخته و آنالیز قدرتمندی طراحی کرده است...

آنالیزور تبلیغاتی فیس بوکپس از اینکه تقریباً تمامی برندها برای خود در فیس‌بوک، Timeline تهیه کرده‌اند، هم اکنون نوبت به تغییرات در فاز بعدی آن رسیده است. اگر چه هنوز چیزی به طور رسمی اعلام نشده، صحبت‌های زیادی که از فاز بعدی تغییرات در فیس‌بوک، بر سر زبان‌ها افتاده، نشان می‌دهد که مدیریت تغییرات و آنالیزور پیشنهادات در فیس‌بوک در راه است. www.ParsCms.com

API جدید فیس‌بوک، به تبلیغ دهندگان امکان می‌دهد که تبلیغات خود را به افرادی که مایلند گونه‌ای خاص از تبلیغات را مشاهده و کلیک نمایند، ارائه کند. فیس‌بوک میزان علاقه‌ی کاربران به یک تبلیغ را، در دوره‌ی زمانی خاصی، مثلاً یک هفته یا یک ماه بررسی می‌کند، میزان کلیک‌های کاربر روی آن تبلیغ به خصوص را، ذخیره کرده و بازگشت سرمایه‌ای که توسط آن کاربر بر روی تبلیغ به وجود آمده را، به عنوان نقطه عطف تبلیغات برای کاربری خاص، در نظر می‌گیرد. این بازگشت سرمایه می‌تواند در اثر نصب یک اپلیکیشن یا دانلود آن و یا در پروسه‌های مشابه صورت گیرد.

بر اساس نتایج تحقیقات TechCrunch ، رابط کاربری جدید فیس‌بوک، به تبلیغ کنندگان امکان می‌دهد تا از دسته بندی‌های اطلاعاتی زیر برای بهره برداری در تبلیغات استفاده کنند :

فیس‌بوک میزان علاقه‌ی کاربران به یک تبلیغ را، در دوره‌ی زمانی خاص بررسی می‌کند، میزان کلیک‌های کاربر را ذخیره کرده و بازگشت سرمایه‌ای که توسط آن کاربر بوجود آمده را،ارائه می‌دهد این بازگشت سرمایه می‌تواند در اثر نصب یک اپلیکیشن یا دانلود آن و یا در پروسه‌های مشابه صورت گیرد.

  • صحبت‌های رد و بدل شده بین کاربران
  • لایک کردن صفحات
  • لایک کردن پست‌ها در صفحات
  • کامنت های درج شده برای پست‌ها
  • به اشتراک گذاری پست‌ها توسط کاربران
  • mentions@
  • هک کردن تصاویر
  • به اشتراک گذاری پیشنهادات ارائه شده توسط فیس‌بوک
  • ایرادات وارد شده به پیشنهادات فیس‌بوک
  • نصب اپلیکیشن ها
  • اپلیکیشن های استفاده شده
  • صرف اعتبار برای اپلیکیشن ها
  • حجم اعتبار مصرف شده برای اپلیکیشن ها
  • تعداد RSVP

رابط جدید کاربری فیس‌بوک در نظر دارد، تبلیغاتی که فیس‌بوک از آن‌ها درآمد مالی دارد را، برای بازارهای محلی، جذاب‌تر جلوه دهد. برندها به شدت علاقه دارند که کاربران علاوه بر لایک کردن موضوعات تبلیغاتی، به خرید روی آورده و تبدیل به مشتریان شرکت‌ها شوند.

امکان آنالیز جدیدی که در فیس‌بوک ایجاد خواهد شد، به آن‌ها کمک می‌کند که به بررسی بیشتر در رابطه با کاربران فعال و شرکت کننده در پروسه‌ی خرید بپردازند. اگر چه باید در نظر داشت که برای در اختیار گرفتن اطلاعات فیس‌بوک، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر وجود دارد؛ اما در عین حال، بازاریابان از این طریق می‌توانند دیدگاه خود در رابطه با کاربران را گسترش داده و تمرکز بیشتری بر کاربران فعال داشته باشند.

با استفاده از این ابزار جدید، شاید بتوان نحوه‌ی مدیریت اجتماعات را نیز، دچار تغییر و تحولات لازم نمود.


آیا گرافیست ها وب را سنگین کرده اند؟


امروزه استفاده از تصاویر رو به افزایش است.اطلاعات وب سایت websiteoptimization.com به مانشان می‌دهد که حجم صفحات وب در سال‌های اخیر بیشتر شده‌است.آیا می‌توان در این رابطه به سرزنش گرافیست‌ها پرداخت!؟

نقش طراحان وب سایتwww.ParsCms.com

John Naughton، در مقاله‌ای تحت عنوان "آیا طراحان گرافیک وب را سنگین تر کرده اند؟" به این مطلب پرداخته است که نقشی که طراحان وب، در افزایش حجم وب سایت‌ها داشته‌اند، نقشی مهم و غیرقابل انکار است. به عقیده او ، در سال‌های ابتدایی وب ، این مرورگرها بودند که وظیفه نحوه نمایش وب سایت را بر عهده داشتند و نه طراحان. هیچ چیز طراحان را ، به اندازه زمانی که کارشان توسط کسی یا چیز دیگری کنترل شود، به خشم نمی آورد! اینگونه بود که طراحان بر آن شدند تا ، کنترل لازم بر نحوه نمایش صفحات وب را به دست گیرند. اگرچه Naughton تاکید می‌کند وب سایت‌ها اکنون جذاب تر شده‌اند و حتی کاربر نهایی نیز از کارایی ساده‌تر وب لذت می‌برد اما این مواهب با پرداخت هزینه‌های سنگین امکان پذیر شده است. متوسط حجم صفحات وب از 93.7 کیلوبایت به 679 کیلو بایت رسیده است! گرچه طراحان و عکاسان با افتخار از این موضوع یاد می‌کنند، اما مهندسین از افزایش استفاده نادرست از پهنای باند شکایت دارند و معتقدند که حجم زیاد صفحات وب موجبات عدم دسترسی کاربران زیادی در نقاطی که به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند - مانند کشور مظلوم ما! - را فراهم می‌کند.

غنی‌تر کردن وب

طراحانی که ما با آن‌ها به صحبت پرداخته ایم، نظریه Naughton در این رابطه را ، به طور گسترده‌ای رد کرده‌اند! Daniel Howells، طراح وب، معتقد است که طراحی به معنی غنی‌تر کردن وب است. او می‌گوید Naughton، احتمالاً تا کنون با وب سایت‌هایی که از قدرت نفوذ زیادی برخوردار هستند و در عین حال تقریباً از هیچ تصویری استفاده نکرده اند، برخوردی نداشته است!!  Howells که خود یکی از هواداران کم گویی است، اضافه می‌کند که Naughton پیوند بین کم گویی و طراحی زیبا را در نیافته است!

Daniel Gray نظر Naughton را کامل و جامع نمی‌داند. وی معتقد است که Naughton بسیار منفی نگر بوده و نظری تک بعدی در این رابطه ارائه کرده است. Daniel Gray اضافه می‌کند که، اگرچه Naughton در مقاله خود از وب سایت‌های خبری و عکاسی به عنوان بسیار حجیم نام می‌برد اما میزان و معیاری خاص برای متعادل بودن حجم وب سایت‌ها به ما نشان نمی‌دهد. من مقاله او را به دلیل کارهای خوب او که در وب سراغ داشتم مطالعه کردم، اما به نظر من او در مقاله اخیر خود فاصله زیادی با واقعیت پیدا کرده است.

Keith Butters، مدیرعامل و بنیانگزار گروه باربارین، نظر Naughton در رابطه با مهندسین را خیلی دقیق نمی‌داند. او می‌گوید : "گرچه ایشان نگران پهنای باند هستند ، اما تمامی مهندسینی که می‌شناسم بر قدرت طراحی و توانایی آن در برقراری ارتباط تاکید دارند. بعلاوه ، در گذشته‌ای نه چندان دور در وب اولیه ، استفاده از صفحاتی که فقط از متن استفاده می‌کردند، امتحان شد و نتایج آن حاکی از خسته کننده بودن و عدم تأثیر گذاری بر روی مخاطبان به دلیل عدم بهره گیری از طراحی بود!"

کمبود بهینه سازی

البته همه افراد نظر Naughton را رد نمی‌کنند، Aaron Gustafson، طراح و توسعه دهنده، معتقد است که این گرافیست‌ها نیستند که وب را به ویرانی می کشانند ، بلکه این کمبود هنر و قحط الرجال افراد حرفه‌ای است! بدون داشتن اطلاعات کافی و تخصص کامل در رابطه با بهینه سازی وب سایت، تصمیمات چندان صحیحی در رابطه با بهینه سازی و اتخاذ نخواهد شد. طراحان همیشه باید در نظر داشته باشند که فضای وب، ربطی به دنیای تلویزیون و چاپ ندارد و پهنای باند به عنوان یک فاکتور اصلی تلقی می‌شود! در این جا Gustafson نظر Naughton را این گونه کامل می‌کند که : «وی به این نکته اشاره کرده است که زیبایی‌های وب سایت از زیبایی پوسته آن فراتر است، اجرا و معماری بهینه آن در کنار جذابیت ظاهری از عوامل تأثیرگذار و مهم هستند اما تا زمانی که طراحان بیشتری این مورد را درک نکنند روند فعلی همچنان ادامه خواهد داشت! بارها با افراد حرفه‌ای حوزه وب در این رابطه به صحبت نشسته ام، مواردی همچون به حداقل رساندن حجم استفاده از جاوااسکریپ، فشرده سازی تصاویر و کنار گذاشتن اجزای غیر لازم. بسیاری از وب سایت‌ها هستند که از کتابخانه سنگین Jquery فقط برای رسیدن به یک افکت ساده استفاده می‌کنند. افکتی که به آسانی می‌توان آن را بدون درج یک تابع بزرگ در وب سایت پدید آورد! طراحان باید بدانند، تک تک تصمیمات ما در تجربه کاربر از وب سایت موثر خواهند بود».

درخواست تعادل

این که برخی تصور می‌کنند جنبه‌های زیبایی شناسی وب سایت و کاربری آن دو جنبه متنقاض هستند، تصوری غلط است! چرا که کاربری یک وب سایت اولاً ترکیبی از اصالت و انتخاب است. در عین حال از شگردهای بصری استفاده می‌کنند تا سادگی استفاده از وب سایت را برای کاربر نتیجه دهد. زیبایی شناسی یک وب سایت عبارتند از : در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف وب سایت به طوری که چینشی چشم نواز داشته باشند و از اصول هندسی زیبایی شناسی تبعیت کنند. همان‌طور که می‌بینید هیچ یک از دو اصل بالا یکدیگر را نقض نمی‌کنند و در کنار هم به خوبی می‌توانند قرار گیرند؛ و در صورت به کارگیری صحیح، تعادلی مثال زدنی به وجود آورند.

طراحی تنها بخشی از وب است

بر اساس نظر Andy Budd، اشتباهی که Naughton مرتکب شده است، این است که حجم زیاد صفحات را به دلیل عناصر گرافیکی طراحی می‌داند. اگر به برخی وب سایت‌های بزرگ و حجیم بنگرید، خواهید فهمید که طراحی فقط بخشی از این حجم را شامل شده است و برخلاف نظر Naughton که فقط کلمات را به عنوان محتوا به حساب می‌آورد باید گفت که تصاویر و ویدئوها نیز به همان اندازه از اهمیت برخوردار هستند و می‌توانند بخشی از داستان باشند. Andy Budd، علاوه بر این اضافه می‌کند که بخش زیادی از حجم وب سایت‌های امروزی به دلیل کاربردهایی است که برای بهبود کارایی وب سایت به آن اضافه می‌شود. مواردی نظیر تکمیل خودکار عبارات جستجو، چک کردن خودکار این که باکس نام کاربری و رمز عبور پرشده‌اند! و یا این که اطلاعات سبد خرید به طور دقیق وارد شده‌اند از این دسته‌اند. البته او تایید می‌کند که برخی از طراحان تلاش می‌کنند تا از تک تک پیکسل‌های صفحه استفاده کنند و این موردی است که Naughton نیز به آن اشاره کرده است. اگر به طراحی گوگل توجه کرده باشید، آن‌ها بیشتر به کارایی و ارائه سرویس‌ها به بهترین نحو تکیه کرده‌اند تا بر جذابیت گرافیکی طراحی آن. به شکلی که می‌توان گفت یکی از ساده‌ترین طراحی‌ها را داشته‌اند. البته این به آن معنا نیست که طراحی باید از بین رود، بلکه به این معناست که انتخاب‌ها باید منطقی بوده و طرح‌ها بر اساس اصول منطقی پیاده شوند. موقعیت سنجی و چینش صحیح آبجکت ها می‌تواند موجبات ارتقا سطح تجربه کاربر شود. از این رو است که نمی‌توان حجم زیاد صفحات وب را تنها به دلیل افزایش حجم گرافیک های تولیدی طراحان دانست!

1.      طراحی سایت فروشگاهی

2.      طراحی سایت تهران

3.      طراحی سایت

4.      طراحی وب سایت

5.      طراحی سایت شرکتی

www.ParsCms.com