مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

هایک ویژن تلفن ویدیویی دو منظوره تحت شبکه ارائه کرد !

کمپانی هایک ویژن تلفن ویدیویی ماژولار تحت شبکه را برای ارتقای امنیت آپارتمان ها ارائه کرد ، این محصول دو منظوره  با نصب بر روی درب ورودی خانه ها و آپارتمان های کوچک علاوه بر کارایی به عنوان زنگ درب امکان توسعه و ارتباط با سیستم مدار بسته IP را نیز دارد ، از این رو می توان در سناریو های مختلف از این محصول دو منظوره استفاده کرد . hikvision


تلفن کننده ویدیویی قابل نصب در قسمت درب ورودی می تواند همه مزایای یک سیستم نظارت تصویری را تنها از طریق دو سیم برق و دیتا ارائه نماد . این مهم باعث صرفه جویی در هزینه و نصب آسان محصول می شود و می توان برای بهبود سطح ایمنی ساختمان های مسکونی بزرگ هم از این محصول استفاده نمود .

تصاویر Full HD دوربین این آیفون هوشمند تصویری ، با میدان و زاویه دید مناسب بهترین کیفیت را ارائه می کند به علاوه استفاده از قابلیت دید در شب و WDR در این دستگاه باعث شده که بصورت 24 ساعته تصاویر با کیفیتی ثبت شود و کاربران علاوه بر مانیتور داخل ساختمان می توانند تصاویر این آیفون هوشمند را ازطریق نرم افزار تلفن همراه و از هر جای دنیا مشاهده کنند .
تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

این سیستم ماژولار است و می توان در سناریو های مختلف از آن استفاده کرد ، ارتباط با سیستم های مختلف مانند سیستم نظارت تصویری ، سیستم کنترل دسترسی ، سیستم دزدگیر و … در این آیفون هوشمند ماژولار وجود دارد . به علاوه می توان لوازم جانبی مختلفی را بر روی این دستگاه هوشمند تحت شبکه از طریق پروتکل های شبکه اضافه نمود .

هایک ویژن تلفن ویدیویی دو منظوره تحت شبکه ارائه کرد !

  • امکان اتصال دوربین مدار بسته بطور مستقیم به آیفون و استفاده از تصویر آن
  • کیفیت صدابرداری بالا حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا
  • کنترل سیستم از راه دور و توسط نرم افزار موبایل
  • تنظیمات ساده سیستم
  • امکان نصب بر روی دیوار یا روی درب
  • مدیریت با استفاده از نرم افزار CMS هایک ویژن
  • قابلیت اضافه کردن 16 دوربین و مشاهده تصاویر بصورت محلی

برخی از مهمترین کاربرد های آیفون هوشمند تصویری ماژولار هایک ویژن در ساختمان های مسکونی ، مدارس ، ساختمان های اداری می باشد .

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن     

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟

برای نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه یا دیجیتال ( HD ) ، نیاز به نقشه سیم کشی دوربین مداربسته داریم . نحوه اتصال دوربین و سایر تجهیزات در یک سیستم مدار بسته باید به درستی انجام شود تا تصاویر با کیفیت مناسب ثبت و مورد بهره برداری قرار بگیرد . در این محتوا شما با نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته آشنا می شوید .


سیستم مدار بسته اچ دی از دوربین مدار بسته ، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است . نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته HD شامل دو بخش مجزا می باشد .


در حالت اول : از هر دوربین HD یک کابل کواکسیال ( RH59 ) به دستگاه DVR کشیده شود . هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد میزان کابل کشی نیز بیشتر خواهد بود . جهت اتصال کابل تصویر ار جی 59 به دوربین و DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنید .

در حالت دوم: از محل قرار گرفتن دستگاه DVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین HD کشیده می شود . کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود .


سیستم تحت شبکه از دوربین IP ، سوئیچ شبکه و دستگاه NVR تشکیل شده است . این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند . معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر ، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود ، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه ، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود .

نکته مهم : در صورتی که از سوئیچ شبکه POE استفاده شود . از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .


1.      دوربین مداربسته

2.      دوربین مداربسته

3.      قیمت دوربین مداربسته

4.      دوربین مدار بسته

5.      خرید دوربین مداربسته

6.      خرید دوربین مدار بسته

7.      فروش دوربین مداربسته

8.      دوربین مداربسته هایک ویژن

9.      دوربین هایک ویژن

10.   دوربین مداربسته

دوربین اسپید دام هایک ویژن + اصطلاحات مهم

یکی از مهمترین دوربین هایی که در سیستم تحت شبکه یا توربو اچ دی هایک ویژن وجود دارد ، دوربین متحرک یا اسپید دام می باشد . نصب دوربین گردان با نصب دوربین های معمولی کمی متفاوت است از این سو برای نصب آن باید ملاحظات متعددی را لحاظ نمود . در این محتوا ، برخی از مهمترین مواردی را که باید هنگام نصب دوربین متحرک هایک ویژن به آن توجه کنیم را برای شما توضیح می دهیم .


نمایندگی هایک ویژن    دوربین مدار بسته    پکیج دوربین مداربسته 


برخی از مهمترین اصطلاحات مهم دوربین اسپید دام هایک ویژن

  • امکان Preset چیست ؟

در هر دوربین اسپید دام ، کاربر می تواند بر روی هر نقطه ی دلخواهی تصویر دوربین را تنظیم کند ، این تنظیم شامل حرکت افقی ، عمودی یا زوم بر روی هدف می باشد . هر کدام از این نقاط یک Preset نامیده می شوند و کاربران می توانند پس از تنظیم این امکان بر روی دوربین به سادگی و پس از یک کلیک به نقطه ی تعریف شده بروند . دوربین های اسپید دام هایک امکان تعریف چند صد Preset  را دارند ( به عنوان مثال 300 عدد Preset مجزا )

  • امکان Patrol چیست ؟

یک پاترول از پشت سر هم قرار دادن چند Preset ساخته می شود . در دوربین هایک ویژن می توان حداکثر از هر 32 عدد Preset یک پاترول ساخت . همچنین نهایتا هشت Patrol در هر دوربین متحرک هایک ویژن قابل تعریف می باشد .

نکته : پیش از تعریف پاترول و فراخوانی پی ریست ها ، مطمئن شوید که Preset  ها به درستی تعریف شده باشند.

  • امکان Pattern چیست ؟

یک Pattern از پشت سر هم قرار گرفتن حالت های مختلف دوربین گردان شامل حرکت در سطح افق ، حرکت در سطح عمودی ، زوم بر روی یک نقطه و … ساخته می شود همچنین در دوربین های متحرک هایک ویژن می توان حداکثر 4 عدد Pattern در دوربین تعریف نمود .

با توجه به مفاهیم مطرح شده بالا و ماموریت دوربین متحرک ، کاربر نصب دوربین می تواند بر اساس نیاز مشتریان و محل نصب دوربین از قابلیت های Preset ، Pattern و یا Patrol استفاده کند .


 انتقال تصویر هایک ویژن    قیمت دوربین مداربسته تی وی تی


دوربین اسپیددام هایک ویژن، هیجان مسابقات اتومبیلرانی را افزایش می دهد!


مرکز Gruppo Peroni محل برگزاری مسابقات اتومبیلرانی مطرح و حرفه ای در ایتالیاست . این مرکز به مدت سی سال محل برگزاری مسابقات مختلف قهرمانی و برنامه های متعددی مانند تست های استقامتی است . مدیران این مرکز برای اینکه بتوانند تجربه اتومبیلرانی را برای افراد بیشتری نمایش بدهند از محصولات دوربین مداربسته هایک ویژن استفاده کردند .

دوربین اسپید دام هایک ویژن ، هیجان مسابقات اتومبیلرانی را افزایش می دهد !


برای توسعه اتومبیلرانی و معرفی این مرکز به همگان ، آنها تصمیم گرفتند تا رویداد های رایگان خود را در شبکه های مختلف انتشار بدهند ، از این رو از DirectE20 ، شریک قدیمی خود در صنعت صوتی و تصویری ، خواستند تا راه حلی برای پخش مستقیم فیلم های مورد نظر در یوتیوب ، فیس بوک و سایر رویدادهای اجتماعی ارائه کند. پس از بررسی موارد درخواستی و مطرح شدن نیاز ها ، نتیجه مورد نظر مشخص شد . برای اینکه هیجان بالای مسابقات به بینندگان منتقل شود ، آنها نیاز به دوربین هایی بود که بتوانند از اتومبیل هایی که با سرعت بسیار زیاد حرکت می کنند تصویر برداری کند، همچنین به علت غیر قابل پیش بینی بودن آب و هوای اروپا ، آنها به دنبال راهکار مناسبی بودند که حتی در شرایط نامساعد جوی و نور بسیار کم هم بتواند تصاویر بسیار با کیفیتی ارائه نماید . برای پوشش مسابقات از دوربین های اسپید دام هایک ویژن با وضوح تصویر دو و چهار مگا پیکسل در کنار رکوردر های سری 96 و 77 استفاده شد .


نصب دوربین مداربسته

وضوح بالای تصویر ، قدرت زوم زیاد ، فوکوس اتوماتیک سریع و ردیابی هدف بدون افت کیفیت از ویژگی های دوربین اسپید دام هایک ویژه است که برای پوشش مسابقات مناسب است . همچنین جهت مشاهده و مدیریت تصاویر از نرم افزار رایگان IVMS-4200 هایک ویژن استفاده می شود . همه این محصولات در یک اتاق کنترل متحرک در نظر گرفته شد . تصاویر اتومبیل ها با سرعت بالا تصویر بردار شده و برای ضبط یا نمایش زنده به اتاق کنترل ارسال می شد . به منظور القای احساس مناسب به بیننده دوربین ها در محل هایی نصب شدند که نمای منحنی پیست مشخص باشد و زاویه دید دوربین به گونه ای باشد که بیننده حس حضور در پیست را داشته باشد . سرجیو پرونی مدیر مجموعه نیز در این خصوص گفت : از مجموعه هایک ویژن بخاطر ارائه محصولات مناسب و ارائه زاویه دید مطلوب قدردانی می کنم . امروز می توانیم تصاویر ویدیویی با کیفیتی جمع آوری کنیم که پاسخگوی نیاز مخاطبان ما باشد. علاقه مندان می توانند مسابقات مسابقه زنده را دنبال کنند و مطالب جمع آوری شده و ثبت شده نیز بعداً می تواند برای ساخت فیلمهای تبلیغاتی یا اهداف دیگر مورد استفاده قرار بگیرد. ما از انتخاب های فنی و بالاتر از همه نتایج به دست آمده بسیار راضی هستیم. سیستم های مدار بسته هایک ویژن به لطف سادگی و انعطاف پذیری بالایشان در کنار سیستم نوآورانه ای که دارند بهترین عملکرد را در پوشش مسابقات بر اساس استاندارد هایی که مورد توجه ماست ، ایجاد کرده است و ما از این موضوع بسیار هیجان زده هستیم .

بیشتر بخوانید:
بهترین دوربین‌ مدار بسته انواع دوربین مداربسته

وب اپلیکیشن چه تفاوتی با اپلیکیشن دارد؟


وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب، نامی است که این روز‌ها زیاد شنیده می‌شود و شرکت‌ها و استارت آپ‌های بزرگی در حال تغییر سیستم خود از اپلیکیشن مستقل به وب اپلیکیشن هستند.

حال شاید از خود بپرسید وب اپلیکیشن چه تفاوتی با اپلیکیشن مستقل موبایل دارد و چه مزایا و معایبی را در خود جای داده است؛ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل بپردازیم.

تاریخچه وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب

بیاید نگاهی کوتاه به تاریخچه وب سایت بیندازیم و کم کم به سراغ وب اپلیکیشن که امروزه آن را با نام PWA می‌شناسیم برویم.

  • به نظر شما اجداد وب اپلیکیشن‌ها از چه تاریخی پا به دنیای اینترنت گذاشته‌اند؟ درست است، سال ۱۹۹۰ میلادی اسناد متنی در قالب صفحات استاتیک HTML بر پهنه اینترنت به وجود آمد.
  • پس از آن امکان قرار دادن تصاویر، ویدیو‌ها و فایل‌‌های صوتی در صفحات HTML فراهم شد اما ایراد اساسی که این صفحات داشتند، استاتیک بودن آن‌ها بود. در سال ۱۹۹۵ میلادی زبان برنامه نویسی با نام جاوا اسکریپت برای حل این مشکل به وجود آمد تا بتواند رنگ و رویی تازه به صفحات وب ببخشد.
  • در سال ۲۰۰۵ صفحات وب با تغییر جهت از استاتیک به داینامیک و همراه با معرفی Ajax، شکل و رویی تازه به خود گرفتند و از این سال به بعد، زمینه‌ای برای ظهور وب‌سایت‌های واکنش گرا و وب اپلیکیشن‌ها در سبکی جدید شکل گرفت.
  • درست است که وب اپلیکیشن توانسته جایگاه خود را به خوبی در تاریخچه وب حفظ کند اما این کافی نبوده است و با به وجود آمدن فن‌آوری‌های مدرن نیاز بود تا این سیستم هم دستخوش تغییراتی باشد؛ به همین دلیل در سال ۲۰۱۵ “الکس راسل” و “فرانسیس برمن” به صورت رسمی PWA که مخفف Progressive Web Application است را معرفی کردند و شروع تازه وب اپلیکیشن یا برنامه‌های تحت وب امروزی را می‌توان از سال ۲۰۱۵ به بعد عنوان کرد.

به عبارت دیگر وب اپلیکیشن‌های امروزی تا جایی پیشرفت کرده‌اند که نمی‌توان تفاوتشان را با اپلیکیشن‌های مستقل چندان حس کرد.

تا به این جا تاریخچه وب و سیر تکاملی آن را که به وب‌اپلیکیشن‌های امروزی منجر شده است دنبال کردیم، اما در ادامه بیشتر با وب‌اپلیکیشن با معنا و مفهوم امروزی یعنی PWA بیشتر آشنا خواهیم شد.

وب اپلیکیشن چیست؟

ترکیبی از اپلیکیشن‌های مستقل و وب سایت که بر روی مرورگر‌های تلفن همراه قابل اجرا است را وب اپلیکیشن پیش رونده یا PWA گویند.

بررسی وب اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌ تحت وب

میلیون‌ها شغل از اینترنت به عنوان یک کانال ارتباطی ارزان قیمت استفاده می‌کنند و مطمئنا این مشاغل برای ارتباط با مشتری و مخاطب خود به پیش نیاز‌هایی وابسته هستند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان وب سایت دانست؛ اما رشد تکنولوژی و فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند در دنیا باعث شد که این پیش نیاز‌ها دستخوش تغییرات باشند به طوری که امروزه بسیاری از کاربران در سراسر دنیا با استفاده از موبایل اقدام به جستجو و خرید محصولات مورد نیاز خود می‌کنند.

در سال ۲۰۱۵ و با توجه به افزایش کاربران موبایل نسبت به دسکتاپ گروهی از توسعه دهندگان، وب اپلیکیشن‌های پیش رونده را به بازار معرفی کردند.

وب اپلیکیشن‌های پیش رونده ترکیبی از کدهای سمت سرور (مانند PHP و ASP) و کد‌های سمت کاربر (با کدهای JavaScript و HTML) هستند که اطلاعات را به سمت آن‌ها هدایت می‌کنند.

​​چگونه یک مصاحبه موفق در فرآیند طراحی محصول داشته باشیم؟

وب اپلیکیشن چگونه کار می‌کند؟

اپلیکیشن‌های تحت وب معمولا از کد‌هایی مانند جاوا اسکریپت و PHP تشکیل شده‌اند و این زبان‌ها به طور کامل از مرورگر‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند.

کارکرد وب اپلیکیشن‌ها بدین صورت است که وب اپلیکیشن یک درخواست را به وب سرویس برای مدیریت کلاینت ارسال می‌کند، سپس سرور وظایف مربوطه را انجام می‌دهد. پس از آن پاسخ را در قالبی مشخص به سمت وب اپلیکیشن می‌فرستد.

در اینجا می‌توانید به طور خلاصه زمان شروع تا پایان فرآیند وب اپلیکیشن‌ها را مشاهده کنید.

  • کاربر از طریق مرورگر یا اپلیکیشن تحت وب خود یک درخواست به سمت وب سرور می‌فرستد.
  • وب سرور درخواست را به سمت سرور مناسب وب اپلیکیشن انتقال می‌دهد.
  • سرور وب اپلیکیشن درخواست را پردازش می‌کند (این درخواست‌‌ها می‌توانند جستجو در پایگاه داده یا پردازش اطلاعات باشند) و پس از آن نتایج داده‌های درخواستی ایجاد می‌شوند.
  • سرور وب اپلیکیشن اطلاعات خواسته شده یا پردازش شده را به سمت وب سرور ارسال می‌کند.
  • وب سرور در نهایت اطلاعات درخواستی را به سمت مرورگر کاربر ارسال می‌کند تا در صفحه نشان داده شود.

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.


به دنبال طراحی اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن هستید؟

در استودیو طراحی نارون ما به صورت تخصصی در زمینه طراحی اپلیکیشن و وب اپلیکیشن کار می‌کنیم.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان طراحی اپلیکیشن

مزایای استفاده از وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب چیست؟

حال که از عملکرد وب اپلیکیشن‌ها آگاه شدیم بد نیست نگاهی به مزایای این سیستم نسبت به اپلیکیشن‌های مستقل بیاندازیم.
  • اپلیکیشن‌های تحت وب بدون در نظر گرفتن سیستم عامل بر روی تمامی دستگاه‌ها قابل اجرا هستند. با این وجود دیگر تفاوتی ندارد که کاربر اندروید یا iOS باشید، شما بدون نیاز به اپ استور‌ها و تحریم‌های مختلف می‌توانید وب اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب و استفاده کنید.
  • همه کاربران می‌توانند به نسخه‌ای مشابه دسترسی داشته باشند و تقریبا تمامی مشکلاتِ سازگاری با دستگاه‌های هوشمند از بین خواهد رفت.
  • دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن نخواهد بود، بنابراین محدودیت حافظه موبایل یا تبلت از بین خواهد رفت.
  • هزینه‌ها برای صاحبان کسب و کار و کاربران کاهش می‌یابد زیرا پشتیبانی و نگه‌داری در سمت کسب و کار کمتر شده است.
  • کاربران برای اجرای اپلیکیشن دیگر نیاز به داشتن دستگاه‌ها با قدرت پردازش بالا و همچنین سیستم‌عامل‌های خاص نیستند.
  • کاربر همیشه در حال استفاده از نسخه آخر اپلیکیشن خواهد بود.

نتیجه گیری

افزایش استفاده از اینترنت در میان مردم و شرکت‌ها باعث شده مشاغل و کسب و کار‌های مختلف به صورت مستقیم تحت تاثیر آن قرار گیرند؛ به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها در حال تغییر اپلیکیشن‌های خود از مدل‌ سنتی به ابری هستند.

علاوه بر این وب اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند در کنار عملکرد موفق خود، هزینه‌ها را در سمت کارفرما و کسب و کار کمتر کنند.

وب اپلیکیشن‌هایی مانند جیمیل، مایکروسافت ورد، دراپ باکس و … عملکردی مشابه نسخه دسکتاپ به کاربران ارائه می‌دهند و در عین حال بر روی تمامی مرورگر‌ها و سیستم عامل‌ها در دسترس هستند.