مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مزیت نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها / معرفی آپشن های هوشمند Videopark

مزیت نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها

 

فروشگاه ها یکی از محبوب ترین نقاط برای دزدی هستند. حتی یک دزدی کوچک هم می تواند بر سود و زیان فروشگاه تاثیر بگذارد. این مکان ها باید سیستم های امنیتی داشته باشند تا علاوه بر نظارت بر محیط، جلوی سرقت ها را هم بگیرند. خوشبختانه، علاوه بر جلوگیری از دزدی، نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها مزایای امنیتی دیگری هم به همراه دارند. هدف از نصب دوربین در فروشگاه می تواند افزایش امنیت، جلوگیری از سرقت و بهبود بهره وری در پرسنل باشد. در این مقاله به چند مورد از مزایای نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها می پردازیم.

نصب دوربین مداربسته در فروشگاه

جلوگیری از کم شدن موجودی فروشگاه

اولین و آشکارترین مزیت برای دوربین های امنیتی در فروشگاه ها تقویت تاکتیک های جلوگیری از کم شدن موجودی اجناس فروشگاه است. دزدی و کم شدن موجودی از مشکلات رایج و آشنا برای فروشگاه داران است. با نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها شانس کمتری برای قربانی شدن در برابر سرقت های کوچک و بزرگ از سوی مشتریان یا پرسنل وجود دارد.
گرچه بسیاری ممکن است معتقد باشند که دزدی های کوچک بسیار ناچیز هستند اما حقیقت این است که حتی این سرقت های به ظاهر ناچیز هم به سرعت روی هم جمع می شوند. ثابت شده است که نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه هایی مانند خوار و بار فروشی، سوپرمارکت، جایگاه های سوخت، لباس فروشی و مکان های مشابه، راه حلی بسیار کارامد برای کاهش زیان های مالی است که سرقت بر یک کسب و کار تحمیل می کند. چون مشتریانی که به یک فروشگاه مراجعه می کنند می توانند دوربین های مداربسته را مشاهده کرده و احتمالا سرقت بسیار کمتر خواهد شد. علاوه بر این، نصب دوربین مداربسته امکان بازگرداندن کالایی که به سرقت رفته است را افزایش می دهد. اگر کسی سرقت کرده و فرار کرد می توانید به ویدیوهای به دست آمده از دوربین ها مراجعه کرده و آن را برای احراز هویت سارق و بازگرداندن اموال به سرقت رفته در اختیار پلیس قرار دهید.

نظارت بیست و چهار ساعته در تمام روز های هفته

مزیت دیگر نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها ایجاد آرامش خاطر برای مالکان این مکان ها است. دوربین های تحت شبکه به کاربران خود امکان نظارت دائم در هر زمان و هر مکانی را می دهند. این مزیت باعث می شود مالکان فروشگاه ها بتوانند در طی ساعات کاری و پس از آن به صورت زنده به نظارت بر فروشگاه بپردازند.
این قابلیت زمانی بیشتر اهمیت می یابد که یک حرکت مشکوک به شما گزارش داده می شود. می توانید به جای رفتن به فروشگاه و تماس با پلیس، فقط کافی است ویدیوها را تماشا کرده و تعیین کنید آیا تهدیدی برای فروشگاه بوده است یا خیر.

به دلیل حجم بالای هشدارهای اشتباه در فروشگاه ها، تشخیص خطر می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند چون پلیس گاهی فروشگاه ها را برای اعلام خطر اشتباه و گرفتن وقت نیروی های پلیس، جریمه می کند.

جلوگیری از سرقت توسط پرسنل

گرچه بیشتر کارفرمایان پیش از استخدام با پرسنل خود مصاحبه می کنند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کارمند از فروشگاه دزدی نکند. در واقع، آمارهای اخیر نشان می دهند که سرقت توسط پرسنل می تواند عامل ۳۶ درصد از موارد کم شدن موجودی اجناس فروشگاه باشد. نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها نه تنها عامل بازدارنده ای در سرقت اجناس با ارزش توسط پرسنل است بلکه از اتهام های اشتباه هم جلوگیری می کند.

 

حتما بخوانید: دوربین مداربسته برای محیط های تجاری

به دلیل اینکه بسیاری از فروشگاه دارای پرسنلی هستند که به صورت شیفتی کار می کنند، پیدا کردن سارق واقعی دشوار است. اما دوربین های مداربسته این نگرانی را از بین برده و شواهد ویدیویی مورد نیاز برای یافتن کارمند گناهکار را در اختیار مالک یا مدیر فروشگاه قرار می دهد.

بهبود خدمات مشتریان با نظارت بر پرسنل

یکی از مزایای مفید نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه ها نظارت بر پرسنل است. اطمینان از تجربه لذتبخش خرید برای مشتریان یکی از اجزاء جدانشدنی موفقیت یک فروشگاه است. با نظارت بر پرسنل می توانید مطمئن شوید که آنها رفتاری حرفه ای، دوستانه و مودبانه دارند. اگر گزارش منفی در مورد یکی از پرسنل دریافت کنید می توانید به ویدیوها مراجعه کرده و مناسب ترین برخورد را در نظر بگیرید.

بهبود تجربه مشتریان

نصب دوربین های مداربسته در فروشگاه ها علاوه بر مزایای امنیت و ایمنی، به بهبود تجربه خرید توسط مشتریان هم کمک می کند. فروشگاه های مدرن ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین ها را بررسی کرده تا الگوی رایج خرید را به دست آورند. این کار به مدیران فروشگاه ها این امکان را می دهد تا چیدمان بهتری را در نظر گرفته و میزان فروش کالاهای خاص را افزایش دهند. این کار به چیدمان کلی فروشگاه و راحت تر پیدا کردن اجناس توسط مشتریان هم کمک می کند. علاوه بر این مدیران می توانند الگوی فعالیت پرسنل را در ساعات مختلف روز بررسی کرده و برای کارامدی بیشتر، از ساعات شیفت ها کم کنند.

انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای فروشگاه

نمی توان مزایای فراوان نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها را نادیده گرفت یا انکار کرد. البته انتخاب بهترین و کارامدترین دوربین برای دست یافتن به این مزایا هم خیلی مهم است. دوربین های امنیتی برند های شرکت ایمن تصویر امرتات (RDS-Videopark-Axton) دارای طیف گسترده ای از انواع دوربین های مناسب برای فروشگاه ها هستند. با بخش فروش ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را در مورد خرید بهترین و مناسب ترین دوربین در اختیار شما قرار دهند.


معرفی آپشن های هوشمند Videopark

 

امروزه سیستم های نظارت تصویری ( دوربین مداربسته ) از لحاظ کارکرد صرفا جنبه ی نظارتی نداشته و به ابزاری کارآمد برای پیشگیری از وقوع ناهنجاری ها تبدیل شده اند .
دوربین های مداربسته ی برند Videopark به لطف دارا بودن از هوش مصنوعی قدرتمند توانسته اند امکانات شایانی را در این حوزه به ارمغان بیاورند ، در این مقاله به بحث و بررسی آپشن های هوشمند دوربین های Videopark خواهیم پرداخت.

معرفی آپشن های هوشمند Videopark
 

دوربین های مداربسته ی ویدیوپارک با بهره وری از تکنولوژی هوش مصنوعی توانسته اند رویکرد شگرفی در زمینه ویدیو آنالیتیک داشته باشند که در ادامه ی مقاله به تشریح آن خواهیم پرداخت .

خطای انسانی در پایش تصاویر اجتناب ناپذیر است و اگر پایش تصویر بیش از ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد احتمال وقوع چنین خطایی بسیار زیاد می شود . توسط آپشن های هوشمند دوربین های ویدیو پارک احتمال وقوع خطای انسانی را به صفر برسانید .

آپشن های هوشمند دوربین های مداربسته ویدیو پارک

آپشن های هوشمند دوربین های مداربسته ویدیو پارک عبارتند از :

♦ تشخیص چهره

♦ تشخیص رفتار های مشکوک

♦ تشخیص اشیاء گم شده

♦ تشخیص حرکت خلاف جهت

♦ کنترل عبور از خط

♦ تعریف منطقه ممنوعه

♦ تشخیص ورود به منطقه ی فنس کشی شده

♦ تشخیص عدم فوکوس بودن دوربین مداربسته

♦ تشخیص جابجایی دوربین

♦ تشخیص مشکل رنگ

♦ تشخیص رها شدن اشیاء

 

حتما بخوانید: ​ویدئو پارک ، دوربین مداربسته هوشمند​

تشخیص چهره

از طریق این آپشن دوربین مداربسته قادر خواهد بود صورت انسان ها را تشخیص دهد و متناسب با سیاستگذاری کاربر واکنشی مانند آلارم را فعال کند.

تشخیص رفتارهای مشکوک

به واسطه ی این آپشن ، دوربین می تواند رفتار های مشکوک مانند پرسه زدن را تشخیص دهد و آن را گزارش دهد .

تشخیص اشیاء گم شده

از طریق این آپشن اجسامی که حساس هستند را می توانید انتخاب کنید تا هر زمان کسی آن را برداشت ، دوربین تحریک شده و آلارم یا پیامی را ارسال نماید .

تشخیص حرکت خلاف جهت

کاربرد این قابلیت اغلب برای کنترل تردد خودرو می باشد و می توان با مشخص کردن جهت حرکت خودرو ها دوربین را مجهز به تشخیص حرکت خلاف نمود و در صورت حرکت خلاف خودرو گزارشی برای واحد کنترل ارسال گردد.

آپشن های ویدیوپارک

کنترل عبور از خط

توسط این قابلیت می توان خطی را در تصویر دوربین مداربسته ترسیم نمود و در صورت عبور شخص یا شیء از آن خط گزارشی دریافت نمود.

تعریف منطقه ممنوعه

می توان منطقه ای را در تصویر مشخص نمود و در صورت ورود به آن منطقه آلارم برای واحد کنترل ارسال خواهد گردید .

تشخیص ورود به منطقه فنس کشی شده

این آپشن شبیه مورد ( تعریف منطقه ممنوعه) می باشد با این تفاوت که در مورد این آپشن ، منطقه ی ممنوعه به شکل خطی بوده ( مثلا کناره ی یک اتوبان ) ولی در این حالت می توان یک منطقه را با ابعاد دلخواه به شکل فنس حساس نمود .

تشخیص عدم فوکوس بودن دوربین مداربسته

در صورتی که به هر دلیل دوربین از فوکوس بودن خارج شود دوربین این مشکل را خودکار تشخیص داده و گزارش آن را ارسال می کند .

تشخیص جابجایی دوربین

در صورتی که دوربین مداربسته به هر دلیل جابجا شود از طریق این قابلیت به صورت خودکار دوربین شما را مطلع می سازد.

تشخیص مشکل رنگ

دوربین مداربسته Videopark می تواند مشکل شناسایی ، تنظیم نبودن رنگ تصویر را تشخیص دهد و در صورت تنظیم نبودن آن را گزارش دهد .

تشخیص رها شدن اشیاء

این قابلیت می تواند برای جلوگیری از حملات تروریست کاربردی می باشد، بدین شکل که در صورتی که جسمی برای مدتی معین به منطقه ای مشخص بصورت ثابت اضافه گردد آن را تشخیص داده و به واحد کنترل گزارش می دهد ، تصور کنید این جسم یک چمدان حاوی مواد منفجره باشد و آن را شخص تروریست در جایی مانند فرودگاه قرار دهد ، دوربین بصورت اتوماتیک این چمدان رها شده را تشخیص داده و آن را به واحد کنترل گزارش می دهد .

نتیجه گیری

همواره می توان با استفاده از تکنولوژی روز ، رنگ تازه ای به زندگی بخشید ، اگر می خواهید رنگ تازه ای به وضعیت امنیت مجموعه ی خود دهید ، دوربین های مداربسته ویدئوپارک بهترین انتخاب می باشند ، زیرا به واسطه ی آپشن های هوشمند و اصالت برند و همچنین خدمات پس از فروش ایده آل ، یقینا می تواند انقلابی در وضع امنیتی و حفاظتی موجود ایجاد نماید.

1.       https://www.magcloud.com/user/fredriclarry21

2.       https://iusnews.ir/fa/news-details/402019/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87/

3.       https://www.intensedebate.com/people/FredricLarry21

4.       https://www.pubpub.org/user/cohan-neale-9

5.       https://www.behance.net/almarogers

6.       https://trello.com/emaanplant/activity

7.       https://technote.ai/platform/company/C2b909d5a84ac722a/key-facts

8.       https://data-lead.com/company/name/Shabake+Gostar+Mehr+Tejarat/id/476810/v/dfc6b854

9.       https://mirnews.ir/KhabarBazars/Details/10434

https://www.atlasobscura.com/users/emaanplant2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد