مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

رپورتاژ آگهی / نظارت تصویری در مدارس

نظارت تصویری در مدارس و ملزومات آن

این راهنمای جامع شامل توضیحاتی در مورد کاربردهای کلیدی، سخت‌افزارها، مولفه‌های مؤثر بر سیستم‌های نظارت تصویری در مدارس می‌باشد. گروهی‌ بین‌المللی متشکل از 80 نصب‌کننده (SI) که درفروش و اجرای سیستم‌ نظارت تصویری تجربۀ بالایی دارند، به این سؤالات پاسخ داده‌اند.

سؤال‌های که در این راهنمای نظارت تصویری به آن‌ها پاسخ‌ داده‌شده است:

  • تعیین محل دوربین

در سیستم های نظارت تصویری در مدارس مهم‌ترین مکان‌ها برای استقرار دوربین‌ها کجاست؟ آیا تفاوتی در محل استقرار دوربین در مدرسۀ ابتدایی یا راهنمایی یا دبیرستان وجود دارد؟ اگر دارد چگونه است؟

  • دوربینهایی که در کلاس درس نصب می‌شوند

معمولاً در چه صورتی دوربین درون کلاس درس نصب می‌شود؟ چرا؟ 

  • دوربینهایی که در سیستم‌های نظارت تصویری در مدارس مورداستفاده قرار می‌گیرند 

در مدارس بیشتر از دوربین‌های چه برندی استفاده می‌شود؟ آیا هیچ برندی وجود دارد که اغلب مدارس بخواهند از محصولات آن‌ها استفاده کنند؟

نظارت تصویری در فرودگاه
VMS
  • VMSهایی که در سیستم‌های نظارت تصویری در مدارس مورداستفاده قرار میگیرند

معمولاً در مدارس از چه VMSها و ضبط کننده‌هایی استفاده می‌شود؟ آیا VMS یا ضبط کنندۀ خاصی وجود دارد که مدارس تمایل داشته باشند از آن‌ها استفاده کنند؟

  • موارد مربوط به هزینه

پایین بودن مجموع هزینه چقدر در مدارسی که با آن‌ها کارکرده‌اید اهمیت داشته است؟ لطفاً نمونه‌هایی را از برآورد هزینۀ اولیۀ مدارس به اشتراک بگذارید (به‌عنوان‌مثال 50 دوربین، هزینۀ کل 50000 دلار) 

  • تصمیمگرفتن در مورد خرید

معمولاً چه کسانی در مورد راهکارهای نظارت تصویری در مدارس تصمیم‌گیری می‌کند؟ بخش امنیتی؟ تجهیزات؟ بخش‌های دیگر؟

  • یکپارچه‌سازی

 معمولاً در چه صورتی سیستم‌های نظارت تصویری در مدارس با سیستم‌های دسترسی، نفوذ و حریق یکپارچه می‌شوند؟ چرا مدارس تمایل به انجام دادن یا انجام ندادن این کار دارند؟ 

  • دسترسی از راه دور 

در چه صورتی دسترسی از راه دور برای کارکنان مدرسه یا پلیس فراهم می‌شود؟ این امر معمولاً به چه صورتی انجام می‌شود؟ 

  • بزرگ‌ترین مشکلات و مسائل

بزرگ‌ترین مسائلی که در پروژه‌های نظارتی تصویری با آن‌ها مواجه شدید، چه مواردی بودند؟


پشتیبانی هایک ویژن      قیمت دوربین مداربسته    انواع دوربین مداربسته      دوربین مداربسته    هایک ویژن     نمایندگی هایک ویژن    هایکویژن    hikvision iran    سایت هایک ویژن      شرکت هایک ویژن

سیستم_نظارت_تصویری
نظر سنجی در مورد نظارت تصویری در مدارس

در نظرسنجی‌ای که ما انجام دادیم، بدون در نظر گرفتن منطقه، کشور یا اندازۀ سیستم، چند حقیقت کلی در مورداستفاده از سیستم‌های نظارت تصویری در مدارس مشخص شد:

  1. مهم‌ترین محلی که در مدارس که باید مورد نظارت قرار بگیرد، ورودی اصلی است. به‌طورکلی، محیط بیرونی ساختمان در اولویت قرار دارد و همچنین «مناطق مشترک» داخلی مانند کتابخانه، بوفه و راهروها نیز در مرحلۀ بعدی اهمیت قرار دارند.
  2. دوربین‌ها به‌ندرت در کلاس‌های درس نصب می‌شوند. این موضوع به دلیل نقض حریم خصوصی دانش آموزان و معلمان، به‌کرات موضوع مورد شکایت انجمن معلمان بوده است.
  3. خرید دوربین‌ها از برندهای شناخته شده و VMS تقریباً متداول است. مدارس معمولاً خطر نکرده و از برندهای ناشناس استفاده نمی‌کنند، حتی اگر ازلحاظ مالی و بودجه در مضیقه باشند و خدمات گستردۀ پس از فروش و پشتیبانی تقریباً همیشه برایشان مهم است و به آن نیاز دارند.
  4. وقتی نوبت به پلتفرم‌های VMS می‌رسد، بازار اصلاً یکدست و تحت سلطۀ برندها نیست. تقریباً تنها در نیمی از پاسخ‌ها شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌ها را ذکر کرده‌اند، اما محصولات رده دوم (second-tier solutions) هنوز هم به‌طور گسترده‌ای مقبولیت دارند و نیمی دیگر از پاسخ‌ها را تشکیل می‌دهند.
  5. وقتی هزینه عامل خیلی مهمی باشد، بسیاری از مدارس از طریق مناقصه‌ای خرید می‌کنند. بااین‌حال بیشتر مدارس برای پیش‌گیری از هرگونه ریسک و خطری معمولاً هزینۀ برندهای شناخته شده را پرداخت می‌کنند، حتی اگر این هزینه به معنای پرداخت هزینه برای تنظیم مشخصاتی باشد که برندهای رده‌بالا به خواست مدارس انجام می‌دهند.
امنیت-مدرسه

6. انتخاب محصول معمولاً تصمیمی مشترک است و با تصویب نهایی هیئت‌مدیره مدرسه انجام می‌شود. درحالی‌که اعضای گروه انتخاب‌کننده معمولاً متفاوت هستند، بخش فناوری اطلاعات تقریباً همیشه در فرایند تصمیم‌گیری قرار داشته و در این امر دخالت می‌کند.

7.ادغام سیستم نظارت ویدیویی با سایر سیستم‌ها «به‌ندرت» اتفاق افتاده یا «هرگز» اتفاق نمی‌افتد. در بیشتر پاسخ‌ها اینطور گفته شده که علت این امر هزینه و پیچیدگی آن است، هزینۀ ادغام سیستم‌ها بسیار بالاتر از مزایای بالقوۀ آن است.

8.پیکربندی و انجام تنظیمات مربوط به دسترسی از راه دور امری بسیار معمول و رایج است‌، اما معمولاً به کارمندان مدرسه محدود می‌شود. دسترسی دادن به پلیس یا سایر سازمان‌های خارج از مدرسه اتفاق می‌افتد اما امری غیرعادی است.

9.درزمینۀ سیستم‌های نظارتی، بزرگ‌ترین مشکلی که بیشتر مدارس با آن مواجه می‌شوند، «بودجه»‌، «تنظمیات و پیکربندی که انتظارات آن‌ها را برآورده کند» و «تعداد زیاد تصمیم‌گیرندگان» است.

محل قرار گرفتن دوربین

سؤال: مهم‌ترین مکان‌ها برای استقرار دوربین‌ها کجاست؟ آیا تفاوتی در محل استقرار دوربین در مدرسۀ ابتدایی باراهنمایی یا دبیرستان وجود دارد؟ اگر دارد چگونه است؟

پاسخ: مهم‌ترین محل در مدارس که باید مورد نظارت قرار بگیرد، ورودی اصلی است. به‌طورکلی، محیط بیرونی ساختمان در اولویت قرار دارد و همچنین «مناطق عمومی» داخلی مانند کتابخانه، بوفه و راهروها نیز در مرحلۀ بعدی اهمیت قرار دارند.

به‌طورکلی، هر چه مقطع تحصیلی بالاتر برود از دوربین‌های بیشتری استفاده می‌شود. معمولاً تعداد دوربین‌ها در دبیرستان‌ها بیشتر از مدارس ابتدایی است. این موضوع تا حدی به دلیل وجود قسمت‌های بیشتر در مدرسه است بخش‌هایی مانند پارکینگ، امکانات ورزشی و نیاز به آگاهی در مورد «نقاط کور» نیاز به پوشش‌دهی را بیشتر می‌کند.

ممانعت کردن و پیشگیری از بروز خشونت «دانش‌آموز علیه دانش‌آموز» عاملی است که انگیزۀ کافی برای افزایش نظارت تصویری در مدارس پایۀ بالاتر را ایجاد می‌کند. درحالی‌که در مقاطع پایین‌تر مواردی مانند شناسایی دانش آموزان و پاسخگویی به والدین و موارد مدیریتی مهم‌ترین اهداف استفاده از سیستم‌های نظارتی را تشکیل می‌دهند.

نظارت-تصویری

ورودی‌ها

  • در هر ساختمانی ورودی اصلی برای پوشش‌دهی قبل و بعد از حادثه بالاترین اولویت را دارد. این مکان‌ها نقاط کوری هستند که بیشتر از 90 درصد افراد از آن‌ها عبور خواهند.
  • «در مدارس ابتدایی درهای اصلی و تمام راه‌های ورودی و خروجی ساختمان مهم‌ترین مکان‌ها برای نصب دوربین هستند.»
  • «بیشتر دیده شده که مدارس ابتدایی می‌خواهند ورودی‌ها و خروجی‌ها را پوشش دهند درحالی‌که در مدارس راهنمایی و دبیرستان علاوه بر این مکان‌ها خواهان پوشش دادن راهروها هم هستند.»
  • «تمام ورودی‌ها به یک اندازه اهمیت دارند و مهم‌ترین مکان برای استقرار دوربین هستند.»

دوربین هایک ویژن    دوربین مداربسته تهران   فروش دوربین مداربسته     خرید اینترنتی دوربین مداربسته    دوربین مداربسته هایک ویژن   قیمت دوربین مداربسته هایک ویژن    فروشگاه هایک ویژن   

مناطق عمومی / زمین‌بازی
  • «این مکان‌های عمومی از جاهایی مانند قفسه‌های کتابخانه/ میز مدیریت و راهروهای آن آغاز می‌شود. بعد به‌جاهایی مانند حیاط مدرسه می‌رسد و به دنبال آن نقاطی که دید خوبی ندارند یا گوشه‌کنارهای مخفی شامل این موارد می‌شوند.»
  • «تا جایی که ما متوجه شده‌ایم، بیشتر حوادث در مناطق عمومی و راهروها روی می‌دهند.»
  • «در بازار نصب دوربین برای مدارس، مهم‌ترین مکان‌ها برای استقرار آن‌ها، راهروها و دالان‌های سرپوشیده و تمام نقاطی که دانش‌آموزان در زنگ‌های تفریح به آنجا می‌روند، هستند.»
  • «مهم‌ترین مکان عمومی زمین‌بازی است، قرار گرفتن دوربین در این مکان به‌منظور پوشش دادن اهداف مدیریتی و مسئولیت دانش آموزان است.»
راهروها
  • «راهروها. بیشترین حوادث در راهروهای شلوغ یا در زمان‌های استراحت و ناهار روی می‌دهد.»
  • «میان دو زنگ درس و قبل و بعد از مدرسه زمان‌هایی هستند که راهروها بیشترین نیاز به نظارت را دارند.»
پارکینگ
  • «پوشش‌دهی محوطۀ پارکینگ در دبیرستان‌ها موضوعی مهم و نگران‌کننده است.»
  • «از مقطع نهم به بالا باید نظارت بر محوطۀ پارکینگ سخت‌تر و شدیدتر شود. این محوطه جایی است که ما هنوز هم در آنجا از دوربین‌های PTZ که قابلیت زوم دارند استفاده می‌کنیم.»
  • «اگر در مورد دبیرستان حرف می‌زنید، محوطۀ پارکینگ رو هم به لیست دوربین‌ها اضافه کنید.»
  • «محوطۀ پارکینگ دانش‌آموزان جایی است که برخی از جرائم و اعمال خشونت‌آمیز در آنجا روی می‌دهد»
school_security

دوربین‌هایی که در کلاس‌های درس مستقر می‌شوند

سؤال: معمولاً در چه صورتی در کلاس درس دوربین نصب می‌شود؟ چرا؟

پاسخ: نصب دوربین درون کلاس‌های درس به‌ندرت اتفاق افتاده یا هرگز اتفاق نمی‌افتد. دلیل این امر کم بودن بودجۀ مدرسه و اعتراض دانش آموزان و معلمان برای نقض حریم شخصی‌شان است:

حریم خصوصی / مقررات / بودجه

  • «به منظور احترام گذاشتن به حریم خصوصی هرگز دوربین‌ها را در داخل کلاس‌ها نصب نمی‌کنیم.‌»
  • «تقریباً هیچ‌وقت. قانون‌هایی علیه این موضوع وجود دارد.»
  • «خیلی به‌ندرت. بیشتر انجمن‌های اولیا و مربیان اجازۀ انجام چنین کاری را نمی‌دهند.»
  • «معمولاً به علت کمبود بودجه در کلاس‌های درس دوربینی نصب نمی‌کنیم.»
  • «بسیار به‌ندرت این اتفاق می‌ا‌فتد؛ زیرا به‌منزلۀ نقض حریم خصوصی در نظر گرفته می‌شود و یا نیازی به انجام این کار نیست.»
  • «تا الآن هیچ‌وقت هیچ دوربینی داخل کلاس وجود نداشته است. این موضوع بیشتر امری قراردادی میان معلم‌ها است تا به نقض حریم خصوصی دانش‌آموزان مربوط باشد. به‌عنوان کسی که پیش‌ازاین معلم بوده است، من همیشه از وجود داشتن دوربین در کلاسم استقبال می‌کردم، اما انجمن‌های اولیا و مربیان از انجام این کار ممانعت می‌کردند.»
  • «معمولاً مدارس نیاز دارند تا صدها دوربین در آن‌ها مستقر شود، اما بودجۀ آن‌ها تنها به تعداد حداقلی می‌رسد و کلاس‌های درس کمترین اولویت را در این لیست دارند.»
  • «مدرسۀ ما پول و بودجۀ کافی برای نصب دوربین در کلاس‌های درس را ندارد.»
امنیت-کلاس

با این‌حال افرادی که در مورد نصب دوربین در کلاس‌های درس گزارش داده‌اند، این موضوع را ذکر کرده‌اند که دوربین‌ها معمولاً در کلاس‌هایی نصب می‌شود که دارایی‌های باارزشی در آنجا وجود دارد مانند لابراتوار کامپیوتر یا قسمت‌های عمومی چندمنظوره. در ادامه چند مثال از بازخوردهای کلی در این مورد آورده شده است:

  • «تنها استثنا در این مورد لابراتوارهای کامپیوتر و کتابخانه‌ها هستند.»
  • «هرگز دوربینی در کلاس درس نصب نکرده‌ام اما در مکان‌های عمومی مانند ورزشگاه، سالن نمایش، بوفه و مراکز چندرسانه‌ای این اتفاق افتاده است. این فضاها عمومی هستند و گاهی به‌عنوان کلاس درس استفاده می‌شوند.»
  • «دریکی از مناطق یک نمونه داشتیم که می‌خواستند در لابراتوار کامپیوتر دوربین نصب کنند، اما معمولاً این اتفاق برای کلاس‌های درس عمومی نمی‌افتد.»
  • «هرگز چنین درخواستی نداشتم مگر برای کلاس‌های کامپیوتر یا محوطه‌های آموزشی فضای باز (OLA).»
برندهای دوربین مداربسته و کاربرد آنها در نظارت تصویری در مدارس 

در مدارس بیشتر از دوربین‌های چه برندی استفاده می‌شود؟ آیا هیچ برندی وجود دارد که اغلب مدارس بخواهند از محصولات آن‌ها استفاده کنند؟

پاسخ: استفاده از نام‌های تجاری شناخته شده و برتر نسبتاً متداول هستند. همیشه این‌طور نیست که تصمیماتی در مورد خرید دوربین‌ها گرفته می‌شود، قادر به برآوردن «بودجه‌ای» که در نظر گرفته شده باشد، زیرا معمولاً این بودجه برای محصولات ارزان‌تر کافی هستند. بااین‌حال، خواسته‌های زیر در میان مدارس رایج بوده است:

  • «هر چه دوربین‌ها ازلحاظ کیفیت تصویر به هم نزدیک‌تر باشند، موضوع قیمت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به‌طورکلی، در مشاغل نیمه‌دولتی هنوز هم نام‌های بزرگ و شناخته شده ارجحیت داشته و حکم‌فرمایی می‌کنند.»

از میان تمام برندها و نام‌های شناخته شده برند Axis بیشتر از همه ذکرشده است (در حدود 50 درصد از پاسخ‌ها این نام آورده شده است)، اما نام‌هایی مانند Avigilon, ، پاناسونیک و سامسونگ نیز رایج بوده‌اند:

Axis 

  • «ترجیح می‌دهیم از برند Axis استفاده کنیم، شیوۀ پوشش دهی این دوربین‌ها در مورد برگه‌های سفید و راهروها واقعاً متقاعدکننده است.»
  • «در درجه اول برای بهره‌مند شدن از حداکثر انعطاف‌پذیری و سازگاری در آینده از برند Axis استفاده می‌کنیم.»
  • «به دلیل ارتباطاتی که برند Axis دارد بیشتر مدارس از این برند استفاده می‌کنند زیرا به دنبال طولانی‌ترین و بهترین ضمانت ممکن برای دوربین‌های خود هستند.»
  • «تاکنون انتخاب اول ما Axis بوده است، این برند چیزی که ما تمایل داریم تا در مدارس نصبش کنیم.»
axis camera

Avigilon

  • «بیشتر مدارس از ما خواستند که Avigilon را برای آن‌ها تهیه و نصب کنیم.»
  • «بیشتر مشخصاتی ما با آن‌ها برخورد داشتیم بر مبنای Avigilon است.»
  • «اکنون ما یکی از شرکای تجاری Avigilon هستیم، بنابراین از این برند استفاده می‌کنیم.»
  • «بیشتر مدارس خواستار برند Avigilon هستند.»
avigilon cameras
panasonic_samsung_cameras

پاناسونیک

  • «در اینجا قدیمی‌ترین فروشندۀ دوربین نمایندۀ پاناسونیک است و بنابراین بیشترین نفوذ را دارد.»
  • «در بیشتر مواقع می‌خواهد که دوربین‌های پاناسونیک برایشان نصب شود.»
  • «دوربین‌های پاناسونیک بهترین گزینه برای ما هستند.»

سامسونگ

  • «به دلیل اینکه بیشتر مدارس ازلحاظ بودجه در معذوریت هستند و مجبورند تا از مناسب‌ترین قیمت‌ها استفاده کنند تاکنون در استفاده از دوربین‌های سامسونگ موفق بوده‌ایم.»
  • «ترجیح می‌دهیم از دوربین‌های Axis و سامسونگ استفاده کنیم با هر دو برند قرارداد داریم تا مجبور نباشیم از مناقصه استفاده کنیم.»
  • «از گذشته تاکنون انتخاب مدارس همیشه Axis بوده است، اما اخیراً به دلیل قیمت بهتر برخی از مدارس به استفاده از سامسونگ روی آورده‌اند.»

برندهای دیگر

بااین‌حال، بسیاری از پاسخ‌ها نشان می‌دهند که مدارس معمولاً گزینه‌های مختلفی دارند که مرتباً از آن‌ها استفاده می‌کنند. آن‌هایی که برندهای خاصی را ذکر کردند عبارتند از:

  • «سامسونگ، پاناسونیک، داهوا. بیشتر تمایل داریم تا دوربین‌های پاناسونیک را بفروشیم.»
  • «برندهای Advidia، Pelco، Axis و Sony مواردی هستند که بیشتر دیده‌شده‌اند.»
  • «ما معمولاً از Hikvision استفاده می‌کنیم اما اگر مشتری بخواهد، از برندهای دیگری مانند هانیول نیز استفاده می‌کنیم»
  • «Axis و سامسونگ: 75% Axis و 25% سامسونگ»
  • «Pelco, Axis و سامسونگ»
  • «March, Mobotix و Arecont»
  • «دوربین‌هایی با برند ACTi, Dahua و Axis را نصب‌کرده‌ایم. به نظر نمی‌رسد که مدارس برند خاصی را ترجیح بدهند.»
  • «از تمام برندها استفاده می‌کنیم. سعی داریم از برندی استفاده کنیم که برای نیازهای آن مدرسه بهترین گزینه باشد. توانایی هر دوربین را با توجه به کاربرد آن‌ها در نظر می‌گیریم.»
نظارت-تصویری

استفاده از VMS در مدارس

معمولاً در مدارس از چه VMSها و ضبط کننده‌هایی استفاده می‌شود؟ آیا VMS (سیستم‌عامل) یا ضبط کنندۀ خاصی وجود دارد که مدارس تمایل داشته باشند از آن‌ها استفاده کنند؟

پاسخ: به‌طورکلی انتخاب سیستم‌عامل (VMS) و پلتفرم مناسب برای ضبط بسیار متنوع‌تر از برندهای دوربین است. برندهای اصلی و شناخته شده در این زمینه مانند Milestone, Exacq, Genetec, Avigilon نام‌های بزرگی هستند اما در انتخاب مدارس هیچ‌یک به دیگری ترجیح و برتری داده نشده است. جای تعجب است که برندهایی که بیشتر مدرسه محور هستند و برای مدارس کار می‌کنند مانند Video Insight نیز در این زمینه هیچ برتری خاصی ندارند.

  • «مدارسی که ما با آن‌ها سروکار داریم ترجیح می‌دهند از برند Milestone استفاده کنند. در چند سال اخیر استفاده از این برند در مدارس بسیار گسترش‌یافته است.»
  • «ما بیشتر از برند Genetec استفاده می‌کنیم و مدارس هم از آن راضی هستند. به‌ویژه اگر کنترل دستیابی (access control) رو نیز انجام دهند، وجود دو نرم‌افزار در یک دستگاه ایده‌ای است که باعث فروش بیشتر این محصولات شده است»
  • «Milestone برندی است که بیشتر مدارس متقاضی آن بوده‌اند هرچند در کنار آن برندهای Genetec و Exacq نیز طرفدارهای خود را دارند.»
  • «Exacq, Milestone, Avigilon برندهای و همچنین بسیاری از دستگاه‌های razberi پرطرفدار بودند.»

محیط‌های مبتنی بر اپل نیز نقش مهمی در انتخاب این دستگاه‌ها ایفا می‌کنند، این محیط‌ها بیشتر تمایل دارند تا از برند Exacq استفاده کنند:

  • «برای مشتری‌های که از Apple MAC استفاده می‌کنند، Exacq بسیار مناسب است.»
  • «بیشترین برندی که در مدارس استفاده کردیم برند Exacqبوده است. عامل مهم در این انتخاب محیط Apple/MAC محور این مدارس بوده است.»
  • «عملکرد Exacq در این زمینه خوب بوده است، سازگاری آن با محصولات اپل به این موضوع کمک شایانی کرده است.»
  • «بسیاری از مدارس به سرویس‌گیرنده‌های نیاز دارند که بتوانند بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و اپل به‌خوبی اجرا شود. Exacq در این زمینه عملکرد خوبی از خود ارائه داده است. »

بااین‌حال کاملاً مشخص است که محور اصلی استفاده از این محصولات ازهم‌پاشیده است و تحت سلطۀ یک یا چند نام معتبر نیست و برندهای زیادی توانسته‌اند در این زمینه مورداستفاده قرار بگیرند:

  • «ما IPConfigure های بسیاری را در مدارس فروخته‌ایم.»
  • «در مدرسۀ ما عمدتاً از محصولات Lensec و Axis استفاده شده است.»
  • «ما از Honeywell Rapid-eye DVRاستفاده می‌کنیم.»
  • «در مدرسۀ ما از TruVision Navigator 5.0 استفاده شده است.»
  • «با وجود قدیمی بودن ما از Salient VMS استفاده می‌کنیم.»
  • «ما بر روی QNAP NASاز Mobotix MxCCاستفاده کرده‌ایم.»
  • «ما از NUUO Lite و Wavestore استفاده می‌کنیم اما مدارس همچنان به راهنمایی‌های ما نیاز دارند.»
security-cameras-on-smartphone

موارد مربوط به هزینه

پایین بودن مجموع هزینه چقدر در مدارسی که با آن‌ها کارکرده‌اید اهمیت داشته است؟ لطفاً نمونه‌هایی را از برآورد هزینۀ اولیۀ مدارس به اشتراک بگذارید (به‌عنوان‌مثال 50 دوربین، هزینۀ کل 50000 دلار)

پاسخ: بسیاری از مدارس به‌صورت مناقصه‌ای خرید می‌کنند زیرا قیمت محصولات و هزینۀ نهایی آن‌ها همیشه موضوع بسیار مهمی برای آن‌ها است. بااین‌حال بسیاری از مدارس این موضوع را درک می‌کنند که ارزان‌ترین گزینه همیشه «بهترین» گزینه نیست. اولویت خرید همیشه با برندهایی است که علاوه بر معتبر بودن در قراردادهای خدمات تعمیر و نگهداری چندساله ارائه می‌کنند:

  • «هزینه همیشه فاکتور مهمی بوده است اما همیشه بالاترین اولویت را ندارد. در نظارت تصویری ارائۀ خدمات کامل به همراه «کیفیت تصویر» مناسب، استراتژی خوبی برای فروش به شمار می‌رود.»
  • «بهترین مشتری‌های ما آن‌هایی هستند که در ابتدا اجناس ارزان خریده‌اند و بعد متوجه شده‌اند که این محصولات بادوام نیستند و کیفیت تصویر در آن‌ها متزلزل می‌شود. سپس در محصولات باارزش و باکیفیت بالاتری سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این مرحله آن‌ها به دنبال خدمات خوب و ضمانت مادام‌العمر و معتبر هستند. باید آماده‌باشید تا برای بسیاری پروژه‌ها خدمات سه‌ساله ارائه کنید.»
  • «فروش ما بر اساس قیمت نیست. اگر کسی قیمت پایین‌تر می‌خواهد می‌تواند آن را از دیگران تهیه کند. مهم این است که 50درصد از مواردی که از محصولات موردنیاز خود را از مناقصه‌ها تهیه‌کرده‌اند بعد از نصب آن‌ها برای تعمیر این سیستم‌ها به سراغ ما می‌آیند. به‌عنوان‌مثال محوطۀ بسیار بزرگی در ایلینوی به بیشتر از 1000 دوربین نیاز داشت ما در مناقصه 150000 تا پیشنهاد داده بودیم که آن‌ها قبول نکردند اما الآن به ما 200000 تا پرداخت کرده‌اند تا سیستمی کاربردی را برایشان فراهم کنیم.»

سیستم نظارت تصویری بیمارستان      راهکارهای نظارت تصویری بیمارستان    محل های نصب دوربین های مداربسته در بیمارستان ها    سیستم های مداربسته بیمارستانی    نرم افزار مدیریت دوربین مداربسته بیمارستان