مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

کاربرد HLC ،BLC و WDR در دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته در پارکینگ های عمومی


کاربرد-HLC-BLC-و-WDR-در-دوربین-مداربسته,,
ویژگی های مختلفی در  دوربین مدار بسته  وجود دارد که مصرف کنندگان اغلب با عملکرد آن ها آشنایی ندارند. به همین جهت ممکن است در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار اشتباه شوند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند اصطلاح و ویژگی رایج در دوربین های مداربسته آشنا کنیم.
ویژگی هایی مانند Compensation Backlight Compensation (BLC)، Compensation Highlight (HLC)، Wide Range Dynamic Range (WDR) و ... برای کیفیت و وضوح تصاویر ویدئویی در دوربین مداربسته در شرایط مختلف نوردهی در طول روز بسیار مهم هستند. این ویژگی ها اغلب از قابلیت های رایج در سیستم های مداربسته محسوب می گردند. اما دارای تفاوت های عمده ای در عملکردشان هستند که آگاهی از این تفاوت ها شما را در انتخاب دوربین مورد نظر خود کمک می کند.
این اجزا هر کدام به صورت جداگانه بر روی سنسور دوربین مداربسته قرار دارند و دارای عملکرد مستقلی هستند و هنگامی که برای کاربرد های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت زیادی می یابند زیرا کاربر را قادر می سازند که در مکان مورد نظر تصاویر را تا حد امکان واضح و با کیفیت ببیند.
به کمک این مقاله می توانید دریابید که کدام قابلیت ها برای کاربری شما مناسب است، به یاد داشته باشید که خرید دوربین مداربسته با کیفیت مانع از به وجود آمدن مشکلات بعدی و منجر به صرفه جویی در هزینه ها و زمان شما می گردد.  یکی از بهترین برند های تولید کنند دوربین مدار بسته شرکت هایک ویژن است.

(Compensation Highlight(HLC چیست؟

HLC قابلیتی است که در هنگام تابش نور شدید و مستقیم ناشی از پروژکتور ها و یا نور چراغ خودرو ها به لنز دوربین کاربرد دارد. این قابلیت این تابش ها را در تصاویر تشخیص داده و از شدت آنها می کاهد تا در نهایت تصاویری با کیفیت و یکدست ایجاد شود. HLC در جلوگیری از بین رفتن دید دوربین های امنیتی در هنگام شب ناشی از چراغ های خودرو ها بسیار موثر است. قابلیت خواندن پلاک خودروها یکی از ویژگی هایی است که در کاربری های خاص بالاخص پارکینگ ها و نقاط ورودی کاربرد و اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بدون وجود HLC ارائه تصاویر با کیفیت در شب و با وجود روشن بودن چراغ اتومبیل ها غیر ممکن است.
با توجه به اینکه در حال حاضر قابلیت HLC در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارد تا حد زیادی نوری که مستقیما به دوربین می تابد و تصاویر را تار می کند کاهش می یابد و امکان خواندن و تشخیص پلاک خودروها در حالت ثابت و یا حین حرکت آرام وجود دارد. اما چنانچه خواهان استفاده از قابلیت تشخیص پلاک برای وسایل نقلیه ای هستید که با سرعت بیشتری حرکت می کنند توصیه می شود تا از دوربین های مداربسته پلاک خوان که اساسا برای این منظور طراحی شده اند استفاده نمائید. زیرا آنها علاوه بر HLC دارای قابلیت های پیشرفته دیگری برای خواندن پلاک هستند.

(Compensation BACKLIGHT (BLC چیست؟

BLC نیز یکی دیگر از قابلیت های موجود در دوربین مداربسته جهت تنظیم و بهینه سازی روشنایی تصویر است. در مکان هایی نزدیک به درب ورودی یا پنجره ها اغلب نور آفتاب مستقیما به لنز دوربین تابیده و منجر به تیره شدن تصویر می گردد و چنانچه سوژه ای وارد گردد این نور مانع از تشخیص درست آن می شود.
BLC قابلیتی در دوربین های مداربسته است که نور پس زمینه و پیش زمینه تصویر دوربین را تنظیم می کند. این قابلیت ابتدا تصویر را به چند قسمت مختلف تقسیم نموده و روشنایی هر منطقه را به صورت جداگانه تنظیم می کند. این قابلیت نور را در نقاطی که دارای روشنایی بیش از حد نرمال هستند کاهش می دهد.
با این حال، باید توجه داشته باشید که BLC نیز دارای محدودیت هایی است به خصوص در هنگام اصلاح روشنایی در مکان هایی که دارای اختلاف شدید در سطوح نور هستند. برای حل این مشکل و گرفتن بهترین نتیجه، تکنولوژی WDR ابداع شد که در ادامه به شرح تفاوت های آن می پردازیم.
WDR نیز همانند BLC اما به طور کلی بسیار پیشرفته تر از آن، به بهبود تعادل روشنایی در تصاویری با بازه دینامیکی بسیار بالا کمک می کند. بازه دینامیکی یک اصطلاح عمومی برای بیان تفاوت های موجود در مقادیر قابل اندازه گیری یک کمیت است. در قابلیت WDR نیز این اصطلاح به نسبت میان روشن ترین و تاریک ترین عناصر موجود در یک تصویر اشاره دارد. WDR بیشتر برای مکان هایی با اختلاف شدید سطوح نوری مانند درب های ورودی و ... مناسب است و از تکنولوژی اسکن دوگانه Double Scan technology برای اصلاح تصاویر استفاده می کند.
حسگر تصویر دوربین های مجهز به قابلیت WDR دارای دو بخش است. یکی از بخش ها برای تصویربرداری با سرعت بالا و دیگری برای سرعت های پائین است. این دو بخش به صورت همزمان با یکدیگر کار کرده و با ایجاد چندین اسکن از یک صحنه، یک تصویر متعادل و واضح را ارئه می کنند. در واقع به جای گرفتن یک اسکن از یک فریم ویدئویی که در دوربین های معمولی انجام می شود دو اسکن گرفته می شود.
اسکن اول تصویر را در شرایط نور طبیعی می گیرد در حالی که دیگری تصویر را در سرعت بالا برای گرفتن تصویر با نور قوی در پس زمینه اسکن می کند. سپس دو تصویر گرفته شده با یکدیگر ادغام می شوند و تصویری واحد با وضوح و روشنایی متعادل به دست می آید.
قابلیت دیگری با نام DWDR وجود دارد که به عنوان یک راه حل ارزانتر ارائه شده است. در واقع قدرت قابلیت WDR را ندارد اما وجود آن از نبودنش مفیدتر است. در DWDR از تکنولوژی دستکاری پیکسل ها به صورت دیجیتالی به جای اسکن دوگانه استفاده می کند. به این ترتیب که هر پیکسل را در تصویر به طور جداگانه تنظیم و براساس آن روشنایی را اصلاح می کند.
این تکنیک دارای محدودیت هایی است. گفته شده است که DWDR نمی تواند برای پیکسل های بسیار روشن کاری انجام دهد و تنها پیکسل های تاریک را روشن تر می کند. واقعیت این است که دستکاری پیکسل ها با DWDR منجر به دانه دانه شدن تصویر و کاهش کیفیت آن می گردد. به طور کلی DWDR ویژگی است که برای جبران نبود WDR واقعی ارائه می شود که نیاز به سنسورهای تصویر گرانقیمت برای ساخت دوربین دارد.

پک دوربین مداربسته      

نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ های عمومی

نصب-دوربین-مداربسته-در-پارکینگ-های-عمومی,,
هدف اصلی یک سیستم مداربسته در کسب و کار ها، بهبود کیفیت خدمات و امنیت و جلوگیری از سرقت و سایر جرایم است. البته که دوربین ها نمی توانند از وقوع جرایم جلوگیری کنند، اما می توانند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کنند که منجر به کاهش فعالیت نرخ جرم در ناحیه تحت نظارت می شود. به همین دلیل است که در تمامی مراکز عمومی اعم از فروشگاه ها، بیمارستان ها، ادارات، سازمان ها و ارگان های دولتی، پارکینگ های بزرگ و عمومی برای حفظ امنیت افراد و اموال آنها ضروری است تا از دوربین مداربسته استفاده گردد.
سیستم های مداربسته جدید دارای قابلیت های فراوانی هستند علی الخصوص که از تکنولوژی هوشمند نیز بهره می برند و به همین دلیل به راحتی می توانند پاسخگوی نیازهای امنیتی و نظارتی در اماکن مختلف باشند. این دوربین ها مجهز به نرم افزارهای مدیریتی قدرتمندی هستند که از انواع قابلیت های تصویری اعم از شمارش افراد، تشخیص نفوذ، تشخیص پلاک و ... پشتیبانی می کند. در این مطلب قصد داریم از مزایا و لزوم وجود سیستم های نظارتی و حفاظتی در پارکینگ های بزرگ و عمومی صحبت کنیم زیرا تردد بالای وسایل نقلیه و افراد در این مکان ها منجر به افزایش پتانسیل جرم خیزی در این مناطق می گردد.

مزایای نصب دوربین مداربسته در پارکینگ

1. شناسایی سارقین: سارقین به راحتی می توانند در بخش های مختلف پارکینگ پنهان شوند. شما می توانید پتانسیل وقوع سرقت را با مانیتورینگ محل از طریق سیستم مداربسته خود کاهش دهید و شواهد را ثبت کنید.
2. جلوگیری از سرقت خودروها: پارکینگ ها مانند یک معدن طلا برای سارقین هستند. علاوه بر سرقت خودرو لوازم موجود در اتومبیل ها نیز در معرض خطر می باشند. شما می توانید با تجهیز پارکینگ توسط سیستم مداربسته احساس امنیت را برای مشتریان خود هنگامی که از اتومبیل خود دور هستند فرآهم کنید.
3. تشخیص دستکاری دوربین توسط خرابکاران: هنگامی که دوربین توسط افراد خرابکار مورد دستکاری(مانند تغییر زاویه دید، فوکوس و پوشاندن لنز با پارچه یا اسپری، دوربین با استفاده از قابلیت ضد دستکاری (Tampering Detection) خود می تواند با فعال کردن سیستم آلارم فرد خاطی را شناسایی کند.
پارکینگ های عمومی عمدتا به دو بخش داخلی که شامل ساختمان پارکینگ و فضای بیرونی آن است تقسیم می گردند. که هر دو فضا نیز نیازمند نظارت و رسیدگی هستند. حتی بخش بیرونی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در بسیاری از پارکینگ ها فضای بیرونی نیز مورد استفاده برای پارک خودروها قرار می گیرد. به همین جهت نیز به شرح سازوکار یک سیستم مداربسته در هر دو بخش می پردازیم:

فضای داخلی پارکینگ

ساختان اصلی یک پارکینگ بزرگ مهم ترین بخش آن است زیرا در یک فضای سر بسته قرار دارد که ممکن است از روشنایی خوبی نیز برخوردار نباشد. همچنین کنترل و مدیریت آن در هنگام بروز احتمالی جرم و یا تصادفات سخت تر از یک محیط روباز است. در زیر به برخی از راهکار های موثر برای رفع مشکلات اینچنینی اشاره نموده ایم.
  • استفاده از دوربین های چند سنسوره:
یکی از راهکارهای جالب استفاده از دوربین های چند سنسوره پانورامیک است این دوربین ها با داشتن 4 تا 8 عدد سنسور می توانند تصاویری پانورامیک با زوایای 180 یا 360 درجه از محیط به دست دهند و فضای بزرگی از محیط را پوشش دهند. از جمله شرک های تولید کننده این نوع دوربین ها می توان به شرکت هایک ویژن اشاره نمود.
  • استفاده از دوربین های مخصوص شب:
فضای داخلی پارکینگ ها معمولا از روشنایی مناسبی برخوردار نیست و در تاریکی دید مناسبی نخواهید داشت. اما برای حل این مشکل می توانید از دوربین هایی که برای نور بسیار کم ساخته شده اند استفاده کنید طراحی این دوربین ها به نحوی است که در کمترین روشنایی نیز تصاویر واضح و با کیفیتی ارائه می کنند. از این دست از دوربین ها می توان به دوربین های دارک فایتر هایک ویژن اشاره نمود.

ایستگاه های کنترل عبور و مرور خودروها

همانطور که می دانید در ابتدای ورودی و خروجی هر پارکینگی ایستگاه هایی قرار گرفته که خودروها پس از یک ایست کوتاه در آنها و پرداخت وجه به مسیر خود ادامه می دهند. این مکان ها به دلیل ایجاد ترافیک در تردد خودروها از اهمیت بالایی برخورداراند. در زیر به راهکار مهمی نیز برای این نقاط اشاره شده است:
  • استفاده از دوربین های شمارشگر:اصطلاحا به دوربین هایی که توانایی شمارش و تشخیص پلاک خودرو ها را دارند دوربین های مداربسته ANPR گفته می شود. با وجود این دوربین در ایستگاه های پرداخت وجه به راحتی می توان از تعداد و مشخصات پلاک هر خودرویی که وارد پارکینگ می گردد مطلع شد.
  • استفاده از دوربین های WDR دار: درب های ورودی و خروجی اغلب در معرض تابش مستقیم نور افتاب هستند همین امر منجر می شود تا تصاویر کیفیت خوبی نداشته باشند اما با استفاده از همچنین تا حد زیادی این مشکل برطرف می گردد. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت می توانید به این مقاله رجوع کنید.
  • نمایشگرهای LED:اگر قصد دارید تا یک سیستم کاملا مکانیزه در پارکینگ داشته باشید می توانید از نمایشگر هایی که تعداد پارکینگ های خالی و ممحل دقیق آنها را نمایش می دهند استفاده نمائید.

کنترل محیط اطراف پارکینگ

محیط بیرونی پارکینگ نیز به بخش های مختلفی تقسیم می گردد که هر کدام به صورت جداگانه باید با راهکارهای مناسب تجهیز گردند. به طور کلی برای مدیریت و مانیتورینگ فضای بیرونی از دوربین های اسپیددام یا گردان استفاده می گردد. برای مثال دوربین PTZ دارک فایتر هایک ویژن گزینه مناسبی برای این مکان است. این دوربین 2 مگاپیکسلی Full HD با زوم اپتیکال 23x است. همچنین دارای قابلیت تعقیب هوشمند است که می تواند سوژه های متعددی را ردیابی کند.

اتاق های نگهبانی

اتاق های نگهبانی یا حراست در مجموعه های بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار اند زیرا تمامی وقایع مهم از این قسمت کنترل و نظارت می گردند. برای این قسمت می توان از انواع مختلفی از دوربین ها استفاده نمود. اما دوربین های Fish-eye با تصاویر 180 درجه می توانند گزینه مناسبی برای این مکان ها باشند.

مرکز مدیریت

مهم ترین قسمت در یک سیستم مداربسته مرکز مدیریت اطلاعات آن است زیرا دسترسی به آن مساوی است با نفوذ به هسته اصلی اطلاعات یک سیستم مداربسته. به همین دلیل انتخاب مکان مناسب برای این قسمت که دور از دسترس افراد باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

قابلیت UTC در دوربین مدار بسته چیست؟


قابلیت-UTC-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
در هنگام نصب دوربین مداربسته، زمان هایی پیش می آید که نصاب مجبور به نصب دوربین مداربسته بر روی سقف یا دیوار می شود. این کار البته باعث پیشگیری از دستکاری های خرابکارانه یا سایر عوامل می گردد. از جهتی این مسئله باعث می گردد تا دسترسی به دوربین ها جهت انجام تعمیرات، تنظیمات و ... دشوار گردد.
برای حل این موضوع تولیدکنندگان دست به ابداع تکنولوژی هایی زده اند که بتوان از راه دور این تنظیمات را انجام داد. یکی راه حل، استفاده از فناوری UTC است.

قابلیت UTC

"UTC" مخفف عبارت Up The Coax است، که در سیستم های نظارت تصویری آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. کاربر با استفاده از UTC می تواند از راه دور به منوی OSD دوربین دسترسی داشته و تنظیمات لازم را انجام دهد.
آپشن های موجود در منوی OSD شامل تنظیمات مربوط به رنگ، نور، فعال و غیر فعال کردن سنسور ها و سایر قابلیت های مختلف دوربین مداربسته می گردد.

نحوه کار با UTC

کنترلر UTC دارای یک ورودی و خروجی تصویر با پورت BNC است. به منظور استفاده از آن ابتدا باید ورودی آن را به کابل تصویر دوربین مداربسته با قابلیت UTC متصل نمود و سپس باید خروجی آن را به نمایشگر یا دستگاه ضبط DVR متصل نمود.
شما می توانید پس از نصب دوربین ها تنظیمات مربوط به منوی OSD را به راحتی در کنار نمایشگر یا دستگاه ضبط تصاویر انجام دهید.

مزایا

در واقع تکنولوژی UTC می تواند منجر به صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه های نصب و نگه داری گردد. و به کاربر اجازه می دهد تا بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دوربین، تنظیمات دلخواه را در دوربین انجام دهد. از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • دسترسی به منوی OSD از طریق کابل کواکسیال
  • دسترسی و تنظیم دوربین های نصب شده در خارج از محل ساختمان
  • کاهش زمان و کاهش دشواری های موجود برای مشاهده تنظیمات دوربین
  • انجام تنظیمات بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دوربین
  • یک راه حل مقرون به صرفه بدون نیاز به تغییر طرح اصلی نصب دوربین ها

در پایان باید به این نکته توجه نمائید که این فناوری تنها بر روی سیستم نظارتی آنالوگ و آنالوگ HD قابل استفاده است. در سیستم مداربسته تحت شبکه که دارای تکنولوژی پیشرفته تری می باشند تنظیمات از طریق کنترل پنل و با امکانات بیشتری انجام می شود.

1.      افزایش امنیت سایت

2.      Hikvision از اقدامات امنیتی و پیشنهادهای امنیت سایبری می گوید

3.      پیشرفت تکنولوژی دوربین مداربسته شگفت انگیز است!

4.      چشم انداز سیستم نظارت تصویری HD آنالوگ

5.      پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی ایپاس

6.      سوئیچهای جدید OT System محافظ دوربین مداربسته در مقابل رعد و برق

7.      رزولوشن تصویر دوربین مدار بسته

8.      مقابله جمعی با سواستفاده شرکت های تکنولوژیک

9.      نمایندگی رسمی دوربین هایک ویژن در تهران

10.  دوربینهای نظارتی در ورودی و خروجی روستاها نصب شود

11.  دوربین بولت هایک ویژن

12.  نمایش تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن

13.  هوشمند سازی صنایع خرده فروشی با دوربین مدار بسته هایک ویژن

14.  دوربین توربو اچ دی PIR هایک ویژن

15.  نکات برجسته بازار کنترل تردد (access control )

16.  دوربین مداربسته پرنده آمازون

17.  بهبود امنیت انتقال تصویر دوربین مداربسته

18.  آموزش انتقال تصویر دوربین مدار بسته

19.  دوربین مدار بسته برای نصب در اماکن تجاری و کارخانه

20.  دوربین مدار بسته بدون اینترنت

21. دوربینهای پوشیدنی و قابل نصب بر روی لباس

22. پهپاد حفاظتی و بازار رو به رشد پهپادها

23. حفاظت از مرز ها در دوران پسا کرونا

24. حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته

نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری

قابلیت تشخیص دستکاری در دوربین مداربسته چیست؟


قابلیت-تشخیص-دستکاری-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
قابلیت Tamper detection یکی از آپشن های موجود در دوربین های تحت شبکه است که این امکان را فرآهم می کند که در زمانی که دوربین مورد دستکاری و تخریب قرار می گیرد بوسیله آلارم به شما اطلاع دهد.
زمانی که این مسئله رخ می دهد و شخصی سعی بر صدمه زدن به دوربین داشته و یا به هر نحوی بخواهد جلوی کار آن را بگیرد و تصویر آن را بپوشاند، آلارم ها به صدا در آمده و شما پس از اطلاع می توانید به سراغ تصاویر رفته و مسئله را بررسی نمایید.

کاربرد

زمانی که دوربین مداربسته مورد دستکاری قرار گیرد و در عملکرد صحیح آن اختلالی ایجاد گردد قابلیت Tamper detection می تواند کمک کننده باشد. هشدارهای خودکار این قابلیت شما را همواره به سیستم متصل نگاه داشته و این امکان را برایتان فرآهم می کند که حتی در زمانی که در محل حضور فیزیکی ندارید بتوانید بر اوضاع کنترل داشته باشید. از جمله کاربردهای این قابلیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • در زمانی که دوربین ضربه فیزیکی خورده یا حرکت کند
  • زمانی که فردی سعی کند تا برق دوربین را قطع کند
  • فردی با اسپری رنگ لنز دوربین مداربسته را بپوشاند تا مانع از ثبت تصاویر آن شود.
  • فردی با قرار دادن شیئی روبروی دوربین، دید آن را بپوشاند یا به هر نحوی تصویر تار گردد.
  • برای جلوگیری از هشدار های کاذب، قابلیت Tamper detection می تواند برای ارسال هشدارها بر اساس مدت زمان وقوع اختلال تنظیم شود، به طوری که برای مثال افتادن یک برگ درخت و رد شدن آن از روی لنز منجر به فعال شدن آلارم ها نشود.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

مزایا

زمانی که شما وقت این را ندارید که 24 ساعته بتوانید بر سیستم مداربسته خود نظارت داشته باشید، Tamper Detection دوربین مداربسته به کمک شما می آید. و می توانید از راه دور و با استفاده از موبایل، لپ تاپ ...بر اوضاع نظارت داشته باشید. وجود قابلیت Tamper detection در بسیاری از اماکن و سازمان ها می تواند بسیار مفید باشد. برای مثال:
  • در مکان هایی که احتمال وقوع جرم در آنها بالا است و ممکن است مجرمین سعی در آسیب رساندن به دوربین مدار بسته را داشته باشند می تواند سریعا به مامورین و نگهبانان هشدارهای لازم را بدهد.

  • یا در مدارسی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند برای مثال هنگامی که یک توپ بازی یا سایر ادوات ورزشی به دوربین برخورد می کند و آن را از کار می اندازد.

  • یا در زمان هایی که دوربین در محلی نصب شده که درختان زیادی در آن وجود دارد و شاخه ها و برگ های بر اثر باد و طوفان در کار دوربین ها اختلال ایجاد می کنند.

نحوه تنظیم


در زمان تنظیم قابلیت تشخیص خرابکاری برای دوربین مداربسته IP باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که تنظیمات این سیستم را چگونه انجام دهید که مطابق با نیازهای نظارتی سیستم مداربسته شما باشد :
  • باید ببینید که می خواهید فعالیت آلارم ها را برای کدام یک از قابلیت های تجزیه و تحلیل تصویری VCA قرار دهید برای مثال آیا می خواهید سییتم آلارم ها را برای قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) تنظیم نمایید یا برای قابلیت تشخیص خرابکاری (Tamper Detection) ؟ زیرا این دو قابلیت، تصاویر را برای اهداف مختلفی جستجو می نمایند و با یکدیگر متفاوت اند.
  • تنظیمات این قابلیت را می توانید برای ارسال هشدارها به چندین شخص مختلف انجام دهید زیرا زمان هایی پیش می آید که یک نفر در دسترس نیست و باید شخص جایگزین وجود داشته باشد.
  • اگر حتی در محل خود اشخاصی را به عنوان نگبان استخدام کرده اید، بهتر است باز هم از این قابلیت استفاده نمایید زیرا ممکن است نگهبان، اتاق مانیتورینگ را برای مدتی ترک نماید.

قابلیت AWB در دوربین مداربسته چیست؟


قابلیت-AWB-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,

بالانس رنگ ها در تصویر مستقیما با محیط مرتبط است و بر طبیعی جلوه نمودن رنگ ها در تصاویر تاثیر می گذارد.

AWB چیست؟

AWB یک ویژگی در دوربین های مدار بسته است که طی آن بالانس رنگ سفید در حضور منابع نوری مختلف تنظیم شده و رنگ های غیر طبیعی و غیر واقعی از تصویر حذف می گردند.
AWB Function (Balance White Balance) این ویژگی سبب تطابق رنگ های زمینه در تصویر با نور موجود در محیط می گردد. در نتیجه رنگ سفید و سایر رنگ ها تا حدود زیادی به صورت طبیعی جلوه می کنند.
چشم انسان به طور طبیعی این توانایی را دارد که در منابع نوری مختلف با محیط خودش را تطابق داده و بالانس نور سفید را تنظیم نماید. اما دوربین های مداربسته این توانایی را ندارند و اغلب در تشخیص گرید رنگ سفید دچار مشکل می شوند و در بسیاری از مواقع نیز آن را در غالب رنگ های دیگر اعم از سبز، نارنجی و آبی نمایش می دهند.
بسیاری از دوربین های مداربسته در بالانس رنگ سفید در تصویر اغلب دچار اشتباه می گردند، علی الخصوص اگر تصویر با یک رنگ غالب احاطه شده باشد و یا اینکه هیچ نور سفیدی با منبع طبیعی در محیط وجود نداشته باشد. در نتیجه منجر به ایجاد رنگ های غیر طبیعی و غیر واقعی در تصویر می گردد.
اکثر دوربین های امنیتی دارای قابلیت AWB و یا تعادل خودکار رنگ سفید هستند که به وسیله آن دوربین نور موجود در تصویر را پردازش کرده و بهترین تعادل رنگ سفید را محاسبه کرده و نمایش می دهد.

تفاوت ATW و AWB

ATW (Auto Tracking White Balance) یا سیستم ردیابی رنگ سفید یک قابلیت جدید تر در دوربین های مداربسته پیشرفته تر است. دوربین های مدار بسته مجهز به این فناوری دارای یک الگوی مرجع از تعادل رنگ ثابت هستند که در تنظیمات دوربین وجود دارد. در این حالت حتی اگر هیچ منبع نور سفیدی وجود نداشته باشد دوربین قادر به تنظیم و نمایش صحیح رنگ ها است. دوربین هایی با این قابلیت می توانند حتی در شرایط نوری نامساعد طرحی یکنواخت از رنگ ها در تصویر ارائه دهند.

1.      نکات خرید دوربین مدار بسته

2.      برترین برند دوربین مداربسته

3.      نمایندگی هایک ویژن

4.      دوربین مداربسته

5.      دوربین مداربسته

6.      قیمت دوربین مداربسته

7.      دوربین مدار بسته

8.      خرید دوربین مداربسته

9.      خرید دوربین مدار بسته

10.   فروش دوربین مداربسته

11.   دوربین مداربسته هایک ویژن

12.   دوربین هایک ویژن

13.   دوربین مداربسته

14.   قیمت دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته

نقش ویدئووال (Video Wall) در دوربین مداربسته


نقش-یدئووال-Vide-Wall-در-دوربین-مداربسته,,

برای دستیابی به اهداف نظارتی و امنیتی در مکان ها و سازمان های بزرگ از جمله فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و مترو، مراکز پلیس و کنترل ترافیک به دلیل استفاده از دوربین های متعدد معمولا اتاق هایی با نام اتاق مانیتورینگ در نظر گرفته می شوند. با وجود این اتاق ها نظارت و کنترل تصاویر ارسالی از دوربین های مداربسته با دقت و کیفیت بهتری انجام می گردد.
قاعدتا با وجود تعداددوربین مداربسته   بالا در این مکان ها نیازمند مانیتور هایی برای مشاهده تصاویر دوربین ها خواهید بود به نحوی که به طور دقیقی بتوان از جزئیات رخداد ها در نقاط مختلف اطلاع یافت.
در برخی از اتاق های مانیتورینگ از سیستم هایی با نام ویدئو وال (Video Wall) برای نمایش تصاویر استفاده می کنند در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تکنولوژی آشنا نماییم.
ویدئو وال یک سیستم پردازشگر و یک نمایشگر بزرگ است که شامل بستری از پروژکتور ها و مانیتور هاست که به صورت واحد عمل می کنند.
در مقایسه با یک مانیتور معمولی، ویدئو وال ها به طور معمول اندازه تصویر بسیار بزرگتر و با تعداد پیکسل های بیشتری را ارائه می دهند. زیرا از کنار هم قرار گرفتن صفحات متعدد برای تشکیل یک تصویر بهره می برند. ویدئو وال ها برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ که در مانیتور های معمولی جا نمی شوند مناسب هستند.
ویدئو وال بر روی دیوار نصب می گردند و اندازه آنها به گونه ای است که معمولا بخش اعظمی از آن را اشغال می کنند. هر کدام از نمایشگر ها معمولا در همان ابعاد استاندارد نمایشگر های دیگر تولید می شوند و می توانند از 2، 4، 8، 9 و یا حتی صد صفحه نمایشگر تشکیل شوند.
انواع و اقسام آنها هر کدام دارای ویژگی ها، مزایا و ظرفیت نمایشی و انعطاف پذیری مختلفی هستند. صرف هزینه برای خرید این محصول برای سیستم مداربسته خود مستلزم بررسی و مطالعه دقیقی است. زیرا بسیار مهم است .بنابراین شناسایی و مشخص نمودن ابعاد و طراحی ویدئو وال برای هر پروژه بسیار مهم است.
یک سیستم ویدئو وال که به صورت دقیق و موثری با توجه به عوامل محیطی و انسانی طراحی شده باشد میتواند دسترسی راحت و بهینه به تصاویر نقاط مختلف در مکان مورد نظر را برای اپراتور ها در اتاق مانیتورینگ تضمین کند.
این به نوبه خود کمک می کند تا صرفه جویی های لازم در انتقال اطلاعات بصری به حداکثر برسد. توانایی ارائه تصاویر واضح، با کیفیت بالا، و در اندازه های بزرگ از کارایی های عمده ویدئو وال هاست. که به حفظ آگاهی از وضعیت محل در مراکز کنترل، کمک می کند.
تصمیم گیری در مورد انتخاب ویدئو وال، بستگی به عوامل زیادی همچون ابعاد اتاق مورد نظر تعداد دوربین ها، اندازه دیوار و ... دارد. برای مثال ویژگی های سیستمی که در یک محیط عمومی مانند پارک یا فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با سیستمی که در یک مرکز کنترل و فرماندهی وجود دارد بسیار متفاوت است.

تعیین ابعاد

به طور کلی برای تعیین ابعاد آن می توان نکات زیر را بکار برد:

  • شکل کلی و اندازه یک ویدئووال اغلب باید با توجه به اندازه، شکل اتاق و مقدار فضای موجود بر روی دیوار تعیین شود.
  • نزدیکترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتور ها از دیوار باید در نظر گرفته شود.
  • انتخاب نمایشگر ها باید مطابق با توانایی آنها در نمایش جزئیات و یا به زبان ساده رزولوشن آنها باشد تا در کار نظارتی اپراتور ها اختلالی ایجاد نگردد برای مثال برای خواندن نوشته های ریز در تصویر به مشکل بر نخورند.

 

مراحل طراحی و انتخاب

  • بهترین نقطه از اتاق را برای نصب ویدئو وال انتخاب نمایید.
  • موقعیت میز و صندلی های هر اپراتور را تعیین کنید.
  • پس از انتخاب دیوار مناسب برای نصب، ارتفاع ویدئو وال را از کف و در نقطه ای که شروع می شود تا قسمت بالایی و انتهایی دیوار را اندازه بگیرید.
  • سیستم خود را از برندهای مطرح و با دوام و عمر طولانی و در عین حال با قیمت مناسب انتخاب نمائید
  • محل اشیا دیگری مانند آرم شرکت، ساعت، شاخص های فرکانس و ... را که مایلید بر روی دیوار و در کنار نمایشگر ها قرار بدهید تعیین کنید.
  • اکنون اندازه و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید.
  • ابعاد و وضوح هر کدام از صفحات نمایشگر را تعیین نمایید.
  • از یک فروشنده ویدئو وال بخواهید تعداد نمایشگر هایی را که با توجه به اندازه های گرفته شده از اتاق دیوار و ... لازم دارید را محاسبه کند.