پس از اینکه تقریباً تمامی برندها برای خود در فیسبوک، Timeline تهیه کردهاند، هم اکنون نوبت به تغییرات در فاز بعدی آن رسیده است. اگر چه هنوز چیزی به طور رسمی اعلام نشده، صحبتهای زیادی که از فاز بعدی تغییرات در فیسبوک، بر سر زبانها افتاده، نشان میدهد که مدیریت تغییرات و آنالیزور پیشنهادات در فیسبوک در راه است. www.ParsCms.com
API جدید فیسبوک، به تبلیغ دهندگان امکان میدهد که تبلیغات خود را به افرادی که مایلند گونهای خاص از تبلیغات را مشاهده و کلیک نمایند، ارائه کند. فیسبوک میزان علاقهی کاربران به یک تبلیغ را، در دورهی زمانی خاصی، مثلاً یک هفته یا یک ماه بررسی میکند، میزان کلیکهای کاربر روی آن تبلیغ به خصوص را، ذخیره کرده و بازگشت سرمایهای که توسط آن کاربر بر روی تبلیغ به وجود آمده را، به عنوان نقطه عطف تبلیغات برای کاربری خاص، در نظر میگیرد. این بازگشت سرمایه میتواند در اثر نصب یک اپلیکیشن یا دانلود آن و یا در پروسههای مشابه صورت گیرد.
بر اساس نتایج تحقیقات TechCrunch ، رابط کاربری جدید فیسبوک، به تبلیغ کنندگان امکان میدهد تا از دسته بندیهای اطلاعاتی زیر برای بهره برداری در تبلیغات استفاده کنند :
فیسبوک میزان علاقهی کاربران به یک تبلیغ را، در دورهی زمانی خاص بررسی میکند، میزان کلیکهای کاربر را ذخیره کرده و بازگشت سرمایهای که توسط آن کاربر بوجود آمده را،ارائه میدهد این بازگشت سرمایه میتواند در اثر نصب یک اپلیکیشن یا دانلود آن و یا در پروسههای مشابه صورت گیرد.
رابط جدید کاربری فیسبوک در نظر دارد، تبلیغاتی که فیسبوک از آنها درآمد مالی دارد را، برای بازارهای محلی، جذابتر جلوه دهد. برندها به شدت علاقه دارند که کاربران علاوه بر لایک کردن موضوعات تبلیغاتی، به خرید روی آورده و تبدیل به مشتریان شرکتها شوند.
امکان آنالیز جدیدی که در فیسبوک ایجاد خواهد شد، به آنها کمک میکند که به بررسی بیشتر در رابطه با کاربران فعال و شرکت کننده در پروسهی خرید بپردازند. اگر چه باید در نظر داشت که برای در اختیار گرفتن اطلاعات فیسبوک، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر وجود دارد؛ اما در عین حال، بازاریابان از این طریق میتوانند دیدگاه خود در رابطه با کاربران را گسترش داده و تمرکز بیشتری بر کاربران فعال داشته باشند.
با استفاده از این ابزار جدید، شاید بتوان نحوهی مدیریت اجتماعات را نیز، دچار تغییر و تحولات لازم نمود.