مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

دستگاه DVR هیبرید چیست ؟



دستگاه DVR هیبرید چیست ؟

دستگاه DVR هیبرید : استفاده از دوربین های مداربسته برای بالا بردن امنیت یک مکان پر کاربردترین راهکار امنیتی حال حاضر در سرتاسر دنیا به حساب می آید. در دو دهه گذشته شاهد پیشرفت های چشم گیری در توسعه فناوری های جدید دوربین های مداربسته بوده ایم و این تحول دوربین های مداربسته را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرده است. دوربین های قدیمی تر که با عنوان دوربین آنالوگ شناخته می شوند و دوربین های نسل جدید با فناوری های نوین که دوربین های دیجیتال نامگذاری شده اند.

 

گفتیم که دوربین مدار بسته آنالوگ نسل گذشته دوربین مداربسته به حساب می آیند که از نظر کیفیت تصاویر و امکانات نظارت تصویری در حد متوسط و برای نظارت در مکان های نه چندان حساس به کار می روند، البته مدل های HD , Full HD  این دوربین ها با کیفیت تصویر بالاتری تولید می شوند اما حتی همین مدل های جدید نیز از نظر کیفیت نسبت به دوربین های دیجیتال در سطح پایین تری قرار داند. علت اصلی که هنوز این دوربین ها تولید می شوند این است که از نظر پروسه نصب ساده تر هستند و قیمت پایین تری نیز نسبت به دوربین های دیجیتال دارند.

 

دوربین های مداربسته دیجیتال از نظر کیفیت تصاویر و همچنین قابلیت های نظارت تصویری در سطح بسیار بالاتری قرار دارند. این دوربین ها در پروسه انتقال تصویر از پروتکل های شبکه بجای کابل استفاده می کنند و امنیت بیشتری دارند. همچنین دوربین های مداربسته دیجیتال به دلیل استفاده از سیستم عامل های نسل جدید توانایی پردازش تصویر در محل را نیز دارا هستند و به عبارتی خودشان به تنهایی یک کامپیوتر کوچک با قابلیت های منحصر به فرد به حساب می آیند. همین موارد باعث می شود که دوربین های دیجیتال قیمت بالاتری داشته باشند و در هنگام نصب آنها نیاز به دانش فنی و تجهیزات پیشرفته تر است.

 

 

سوال اصلی که در هنگام نصب دوربین مدار بسته بوجود می آید این است که آیا این امکان وجود دارد که در یک پروژه هم از دوربین های آنالوگ و هم از دوربین های دیجیتال به صورت همزمان استفاده کرد؟ بله این امکان وجود دارد و مشکل تلفیق این دوربین ها را با استفاده از دستگاه DVR هیبریدی حل می شود.

 

 

DVR هیبرید

 

بنابراین در یک تعریف ساده دستگاه DVR هیبرید دستگاهی است که برای تلفیق دو دسته دوربین مدار بسته بکار می رود.

دستگاه DVR هیبریددر چه مواقعی کاربرد دارد ؟

به طور کلی از دستگاه DVR هیبریدی برای تلفیق دوربین های آنالوگ و دیجیتال استفاده می شود. به دو مورد پر کاربرد این دستگاه در زیر اشاره می کنیم.

اگر در یک مکان از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده شده باشد و در آینده مدیران شرکت و فروشگاه تصمیم بگیرند که از تکنولوژی دوربین های مداربسته IP برای تقویت سیستم نظارتی خود استفاده کنند، باید از دستگاه DVR  هیبرید برای اضافه کردن دوربین های دیجیتال استفاده شود.

 

  1. اگر شخص یا فروشگاهی برای پایین آوردن هزینه های نصب سیستم نظارتی خود بخواهد در مکان های کم اهمیت از دوربین های آنالوگ استفاده کند و در مقابل در مکان های با حساسیت بالا مانند قسمت ورودی ها و صندوق از تکنولوژی های نسل جدید دوربین های مداربسته دیجیتال استفاده کند، این کار تنها با استفاده از دستگاه DVR هیبرید امکان پذیر خواهد بود.
  2. اما نکاتی را باید در استفاده از این دستگاه در مواقعی که از هر دو نوع دوربین استفاده می کنیم رعایت کرد. در این دستگاه ها در مواقعی که از دوربین دیجیتال استفاده می کنید بنا به رزولشن آن به ازای ۱ مگا پیکسل یک دوربین آنالوگ کنار می رود  که در ادامه یک مثالی برای آن می زنیم.

 

بگذارید این موضوع را با یک مثال به صورت شفاف تری توضیح دهیم. برای مثال در یک پروژه یک دستگاه DVR  داریم با 16 کانال که قابلیت اتصال 16 دوربین آنالوگ برای آن وجود دارد. اگر در این پروژه بخواهیم از دو دوربین دیجیتال با کیفیت های 1 و 2 مگا پیکسل نیز استفاده کنیم این امکان با دستگاه DVR هیبریدی وجود خواهد داشت. در چنین شرایطی به ازای هر مگاه پیکسل دوربین های دیجیتال یک دوربین آنالوگ حذف می شود. در این مثال جمع مگاپیکسل های دوربین های دیجیتال می شود 3 و در نتیجه ما می توانیم دو دوربین دیجیتال و 13 دوربین آنالوگ را در این پروژه با دستگاه DVR ذکر شده استفاده کنیم.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. سرعت شاتر در دوربین مداربسته
  2. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  3. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  4. نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها
  5. نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد