مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مجله هایک ویژن / دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

آموزش سئو کردن اپلیکیشن در گوگل پلی ( اپ استور گوگل )

اگر اپلیکیشن اندرویدی در فروشگاه گوگل نداشته باشید، بعید است درباره بهینه سازی اپلیکیشن در اپ استور گوگل Google Play Store یا App Store Optimization چیزی شنیده باشید. مزیت یادگیری ASO در این است که هنگامی که کاربران نرم افزار شما را در گوگل پلی استور Play store مشاهده کنند احتمال نصب نرم افزار شما توسط آنها بسیار بیشتر از هنگامی است که شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل، رتبه ای کسب کنید.

 

بهینه سازی اپلیکیشن در گوگل پلی

 

ASO چیست و چرا حائز اهمیت می باشد؟

گفتیم که ASO به معنی بهینه سازی اپلیکیشن در گوگل پلی است. همانطور که از نام App Store Optimization مشخص است هدف آن بهبود نرم افزار شما از نظر مقبولیت و شناخت عمومی است. رتبه بهتر نرم افزار شما در اپ استور گوگل به معنی پول بیشتر و درآمد بیشتر برای شما است.

ASO و SEO شباهت هایی با هم دارند و مهارت شما در SEO به بهینه سازی اپلیکیشن شما نیز کمک خواهد کرد.

با توجه به اینکه ۸۰ درصد از دانلودها ناشی از جستجو اپلیکیشن می باشد. نمی ‌توان بهینه ‌سازی اپلیکیشن برای فروشگاه اپ استور گوگل را نادیده گرفت.

عوامل اصلی رتبه بندی اپلیکیشن در اپ استور گوگل

همانطور که گفتیم بهینه سازی برای اپ استور گوگل بسیار شبیه سئو است در ادامه مطلب درباره عوامل موثر در بهینه سازی اپلیکیشن در فروشگاه نرم افزار گوگل بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی نقش موثری در بهینه سازی اپلیکیشن ها در فروشگاه اپلیکیشن گوگل دارند. هر چند که در این مورد بحث های زیادی در بین متخصصان بهینه سازی اپلیکیشن برای فروشگاه اپ استور گوگل در جریان است. ولی باید برای کلمات کلیدی در مقابل عواملی مانند تعداد دانلود و همچنین بازخورد مخاطبان ارزش بالایی قائل بود. کارایی کلمات کلیدی در بهنیه سازی نرم افزار را نمی توان نادیده گرفت.

درست مانند سئو، کلمات کلیدی دراپلیکیشن های اندرویدی می توانند در عنوان اپلیکیشن و همچنین در هدر آن  به کار روند. حتی اگر ارزش بالایی برای نقش کلمات کلیدی در بهینه سازی اپلیکیشن در ASO قائل نباشید. استفاده از کلمات در عنوان اپلیکیشن می‌تواند در بالا بردن میزان بازدید و میزان دانلود اپلیکیشن کمک کنند مخاطبان نرم افزار با دیدن کلمات کلیدی در عنوان اپلیکیشن تمایل بیشتری برای کلیک بر روی اپلیکیشن شما در مقابل اپلیکیشن هایی دارند که فاقد کلمه کلیدی جستجو شده آنها هستند.

نظر مخاطبان و رتبه اپلیکیشن

نظر مخاطبان و رتبه ای که آنها به اپلیکیشن شما می دهند نشان می دهد که اپلیکیشن شما چقدر برای مخاطبان ارزشمند است. میزان ارزش اپلیکیشن برای مخاطب نیز برای گوگل اهمیت بالایی دارد و رتبه بالایی در فروشگاه اپ استور گوگل به دست خواهید آورد.

به یاد داشته باشید که خرید نظرات مثبت و رتبه دهی برای اپلیکیشن، به هیچ عنوان کمکی به اپلیکیشن شما نخواهد کرد.

 

سئو اپلیکیشن در فروشگاه گوگل

 

کاربران را به دانلود و نصب اپلیکیشن تشویق کنید

یکی دیگر از فاکتورهای مهم رتبه اپلیکیشن شما تعداد دانلود و نصب آن است. این فاکتور هم مانند فاکتور رتبه دهی و نظر دهی به اپلیکیشن نشان دهنده میزان استقبال مخاطبان از اپلیکیشن می باشد. به طور کلی می توان گفت که رتبه اپلیکیشن ها در گوگل پلی استور به استقبال مخطبان وابستگی زیادی دارد.

یکی از راهکارهای افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با تبلیغ اپلیکیشن خود برای علاقه مندان آن در فیسبوک، توییتر و غیره تعداد دانلود اپلیکیشن خود را بالا ببرید.

اپلیکیشن خود را به صورت محلی عرضه کنید

اگر اپلیکیشن شما کشور خاصی را به عنوان بازار هدف در نظر دارد، شما باید اپلیکیشن خود را در نسخه localized یا محلی عرضه کنید. بهتر است که اپلیکیشن شما به زبان انگلیسی هم ارائه شود و برای کشور و منطقه مد نظر شما یک ترجمه از اپلیکیشن را ارائه دهید. اصولاً اپلیکیشن های غیر انگلیسی رقیب کمتری دارند و دستیابی به بازار برای آنها ساده تر است.

تصاویر با کیفیت از اپلیکیشن خود ارائه دهید

تصاویر با کیفیت به طور مستقیم بر روی رتبه اپلیکیشن تاثیر گذار نیستند. ولی مسلماً درج تصاویر با کیفیت که عملکرد اپلیکیشن شما را به مخاطبان آن نشان می دهد در افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن موثر است. و افزایش دانلود و نصب اپلیکیشن نیز همانطور که می دانید باعث افزایش رتبه اپلیکیشن می شود.

دریافت بک لینک برای اپلیکیشن خود

 قوائد دریافت بک لینک در ASO مانند سئو است. شما باید از منابع معتبر و مرتبط برای اپلیکیشن خود بک لینک تهیه کنید. سایت های اسپم و مزارع لینک برای تهیه بک لینک کارایی نخواهند داشت. همانطور که می دانید گوگل اعلام کرده است که مزیت ده لینک معتبر از صدها لینک نامعتبر بیشتر است.

بعد از به شهرت رسیدن اپلیکیشن، سایت های متعدد به آن بک لینک خواهند داد ولی تا آن زمان خودتان باید بصورت دستی برای اپلیکیشن خود بک لینک ایجاد کنید.

ASO چندان دشوار نیست شما می توانید با انجام همین مراحل به سادگی به ارتقاء رتبه اپلیکیشن خود در گوگل PLAY کمک کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد